Mieli produkować elektryczną Izerę. Złożą wniosek o finansowe wsparcie

ElectroMobility Poland (niedoszły producent elektrycznej Izery) chce pozyskać środki z KPO (Krajowy Plan Odbudowy). ElectroMobility Poland razem z Ministerstwem Aktywów Państwowych wypracował zmodyfikowaną formułę projektu, która ma przyjąć postać hubu produkcyjno-rozwojowego - poinformowano w środę.

ElectroMobility Poland złoży ofertę w konkursie NFOŚiGW w ramach KPO, a pozyskane środki - w opinii Ministerstwa Aktywów Państwowych - zapewniłyby spółce możliwość rozpoczęcia inwestycji oraz ułatwiły pozyskanie finansowania dłużnego oraz mogły być katalizatorem w rozmowach z zagranicznym partnerem.

"Jesteśmy zadowoleni z uruchomienia w tym tygodniu konkursu NFOŚiGW (...) na kwotę około 4,7 mld zł. Swoją ofertę w tym konkursie złoży spółka ElectroMobility Poland. Wierzymy, że spółka złoży dobrze przygotowaną aplikację" - poinformował dyrektor departamentu komunikacji Ministerstwa Aktywów Państwowych Przemysław Kuk.

Reklama

"Uzyskane środki zapewniłyby jej możliwość rozpoczęcia inwestycji oraz ułatwiły pozyskanie finansowania dłużnego oraz mogły być katalizatorem w  rozmowach z zagranicznym partnerem" - dodał.

ElectroMobility Poland razem z MAP wypracował zmodyfikowaną formułę projektu, która ma przyjąć postać hubu produkcyjno-rozwojowego.

"Dziś mówimy o skalowalnej infrastrukturze przemysłowej, współwłasności marki i strategicznym partnerstwie - opartym o partnerskie relacje, a nie zakupie licencji oraz usług" - napisał dyrektor departamentu komunikacji w resorcie aktywów państwowych.

Celem spółki ElectroMobility Poland jest stworzenie polskiego klastra elektromobilności, który pozwoli Polsce budować kompetencje nie tylko w zakresie produkcji, ale także budowy pojazdów elektrycznych oraz ich komponentów. Cztery główne cele spółki, ustalone we współpracy z MAP, to zapewnienie miejsc pracy, transfer technologii, lokalizacja łańcucha dostaw i obniżenie profilu ryzyka inwestycyjnego.

Spółka wraz partnerem zagranicznym ma zbudować i rozwijać markę pojazdów elektrycznych na rynek europejski, produkować samochody elektryczne, stworzyć Centrum Badawczo-Rozwojowe oraz ekosystem elektromobilności.

Obecnie projekt zakłada stworzenie docelowo 7 tys. nowych miejsc pracy (z czego 5 tys. w fabryce na Śląsku) oraz wykreowanie od 20 tys. do 30 tys. miejsc pracy w łańcuchach dostaw. Centrum Badawczo-Rozwojowe docelowo będzie zatrudniało 1 tys. wysoko wykwalifikowanych pracowników.

"To będzie projekt komercyjny - państwo tylko przełamuje barierę wejścia i pełni rolę strażnika interesów gospodarczych kraju. Realizacja tego klastra będzie efektywnym narzędziem polityki gospodarczej państwa" - napisał Przemysław Kuk.

***

PAP
Dowiedz się więcej na temat: motoryzacja | auta elektryczne | elektromobility
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »