Od 1 czerwca niższe opłaty za rachunki telefoniczne na poczcie
Telekomunikacja Polska podpisała z Pocztą Polską umowę, zgodnie z którą klienci największego krajowego operatora telekomunikacyjnego mniej zapłacą poczcie za jej pośrednictwo w regulowaniu należności wobec TPSA.
Od 1 czerwca przez trzy kolejne miesiące poczta całkowicie zrezygnuje z pobierania opłat za rachunki telefoniczne, a później spadną one z 3 zł do 0,99 zł. Jednocześnie Telekomunikacja będzie stopniowo likwidować Biura Obsługi Klienta dotychczas oblegane przez abonentów, dla których dodatkowe koszty - nawet, jeśli jest to 3 złote - nie są bez znaczenia.
Zdaniem rzecznika telekomunikacji, Witolda Rataja jest to korzystna zmiana, przede wszystkim dla klientów. "Warto wziąć pod uwagę, że jednym z elementów tych działań jest czynnik kosztowy - jeżeli uda nam się zredukować przynajmniej częściowo koszty obsługi naszych klientów to klienci odczują to również poprzez obniżenie cen połączeń" - powiedział rzecznik.
Telekomunikacja liczy na to, że obniżenie opłat powstrzyma odpływ klientów do innych operatorów oraz wzmocni pozycję spółki i poprawi jej wizerunek.
Przedstawiciele telekomunikacji nie chcieli podać jakiego rzędu oszczędności dla firmy może przynieść
umowa z Pocztą Polską. Nie chcieli też ujawnić szczegółów finansowych samej umowy.