PKO BP wydał komunikat dla klientów. Zmiany wejdą w życie 1 kwietnia

Ważny komunikat PKO BP. Bank informuje swoich klientów o zmianach, jakie zajdą 1 kwietnia. Osoby korzystające z jego usług nie będą musiały już czekać na listy z istotnymi informacjami. Powodem jest wdrożenie e-Doręczeń. "To dodatkowa, dobrowolna forma kontaktu" - wyjaśnia PKO BP.

PKO BP wydał specjalny komunikat informujący klientów o nadchodzących zmianach. Już za kilkanaście dni w ofercie banku znajdzie się dodatkowa usługa. Mowa o możliwości odbierania pism urzędowych bez wychodzenia z domu i bez konieczności czekania na listonosza. 

Ważny komunikat dla klientów PKO BP

Klienci PKO BP już niedługo będą mogli korzystać z zupełnie nowej opcji. Bank w oficjalnym komunikacie potwierdził, że od 1 kwietnia możliwe będzie korzystanie z usługi e-Doręczenie. W informacji podkreślono, iż wprowadzenie nowej formy otrzymywania listów i wiadomości to efekt wdrażania harmonogramu stosowania Krajowego Systemu Doręczeń Elektronicznych, a także samej ustawy regulującej tę kwestię. 

Reklama

"Zgodnie z ustawą o doręczeniach elektronicznych od 1 kwietnia 2025 roku udostępnimy adres do e-Doręczeń. To dodatkowa, dobrowolna forma kontaktu. Adres do doręczeń elektronicznych opublikujemy na naszej stronie" - czytamy w komunikacie PKO BP. 

E-doręczenia w PKO BP już od kwietnia

PKO BP już za kilkanaście dni będzie oferować klientom e-Doręczenia. Żeby skorzystać z tego udogodnienia, nie wystarczy mieć tylko konto osobiste czy kredyt w banku. W komunikacie jasno wyjaśniono, że obowiązuje standardowa ścieżka organizacji doręczeń elektronicznych. 

"Żeby skorzystać z e-Doręczeń, musisz mieć adres oraz skrzynkę do doręczeń elektronicznych, które powiązane są z usługą kwalifikowaną. Usługa ta umożliwia korespondencję pomiędzy firmami, osobami fizycznymi i urzędami" - dodaje PKO BP. 

W specjalnym wyjaśnieniu na rządowych stronach podkreślone jest, że ta forma kontaktu z instytucjami publicznymi to przede wszystkim wygoda. List polecony z urzędu można bowiem odbierać przez internet bez konieczności pobrania awizo ze skrzynki i stania w kolejce na Poczcie Polskiej

e-Doręczenia - na czym polegają? To trzeba wiedzieć

Wdrożenie przez PKO BP e-Doręczeń to jedynie kolejny krok w zwiększaniu dostępu do usług cyfrowych w sektorze publicznym. Warto wiedzieć, że wysyłka dokumentów przez tę formę kontaktu z urzędem jest bezpłatna. Przewidziano jednak wyjątki. 

"Obywatele i firmy będą ponosić koszty korespondencji, jeżeli nie będzie w niej uczestniczyć podmiot publiczny, czyli np. między firmami czy między firmą a osobą fizyczną" - czytamy na rządowej stronie z najczęściej zadawanymi pytaniami dotyczącymi e-Doręczeń. 

Co ważne, e-Doręczenia mogą być wykorzystywane w każdym procesie administracyjnym, sądowym i cywilnym, ponieważ są usługą zaufania. Są one równoważne prawnie z tradycyjną przesyłką pocztową. Dzieje się tak, gdyż zarówno nadawca, jak i odbiorca są identyfikowani i nikt nie może przejąć ich adresów czy się pod nich podszyć. Zaufany dostawca usługi umożliwia pobranie dowodu wysyłania i doręczenia korespondencji, a do tego sama usługa jest zabezpieczona tak, aby nikt nie mógł zmienić treści korespondencji w drodze między nadawcą a odbiorcą. 

Ta forma odbierania urzędowych pism nie jest obowiązkowa dla obywateli nawet w przypadku, gdy dany urząd czy instytucja wdroży specjalną skrzynkę. Co więcej, osoby prywatne mają prawo do tego, aby zrezygnować z e-Doręczeń.

Agata Jaroszewska

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: PKO BP SA | e-Doręczenie | komunikat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »