Rossmann z rekordowymi obrotami. Polacy kochają niemiecką drogerię
Rossmann ma powody do zadowolenia. Niemiecka sieć drogerii jest uwielbiana przez Polaków, co potwierdzają wyniki finansowe za 2024 r. Ubiegły rok był dla sieci dosłownie rekordowy, gdyż po raz pierwszy firma zanotowała obroty opiewające na aż 17,9 mld zł. Zwiększyła się również liczba sklepów w kraju. “Naszą ambicją jest, by każdy Polak miał »swojego« Rossmanna, do którego może dojść na piechotę, dojechać rowerem czy samochodem" - wyjaśnia niemiecka sieć.
Rossmann to sieć uwielbiana przez Polaków i stwierdzenie to nie jest nadużyciem. Poparciem tej tezy są ujawnione przez sieć wyniki finansowe za 2024 r. 12 miesięcy poprzedniego roku było dla niemieckiej sieci wyjątkowo korzystne. Rossmann coraz śmielej rozpycha się nad Wisłą i konkurencja nie może pozostać obojętna na dane przekazane w komunikacie.
Wielkie pieniądze Rossmanna. Wyjątkowo nie chodzi o kolejną promocję, która przyciąga do drogerii w całym kraju tłumy klientów, ale to, jak poradziła sobie sieć w ubiegłym roku. 2024 r. bez wątpienia był dla Rossmanna wyjątkowo korzystnym rokiem.
Sieć drogerii z charakterystycznym biało-czerwonym logo poinformowała w specjalnym komunikacie, że nie tylko pobity został rekord dotyczący obrotów firmy, ale otwarto również ponad 160 nowe lokalizacje Rossmanna.
Przez 12 miesięcy 2024 r. Polacy kupowali w Rossmannie na potęgę. Sieć zakończyła miniony rok z rekordowymi obrotami na poziomie 17,9 mld zł. “W porównaniu z 2023 rokiem (15,9 mld zł) poprawiliśmy wynik o 2 mld zł" - wyjaśnia sieć. Firma dodała, że wzrosły nie tylko obroty, ale równie to, ilu klientów pojawia się codziennie w placówkach sieci.
Z danych dostarczonych przez Rossmanna wynika, że w 2024 r. codziennie do drogerii zlokalizowanych w całym kraju przychodziło 1,12 mln osób. To kolejne pole, gdzie sieć odnotowała wzrost.
Kolejnym rekordem pobitym w 2024 r. była liczba nowych lokalizacji Rossmanna. W ciągu 12 miesięcy minionego roku na mapie sieci pojawiły się 164 nowe placówki. “To rekordowa liczba otwarć w jednym roku. Jednocześnie wykonaliśmy prawie 150 remontów i rozbudów drogerii" - wyjaśnia Rossmann. Sieć podkreśla, że nowe drogerie powstawały nie tylko w dużych miastach i galeriach handlowych, ale także w mniejszych miejscowościach. Nowe Rossmanny pojawiły się między innymi w Wójtówce na Dolnym Śląsku, czy w Mysiadle na Mazowszu i Potworowie w województwie łódzkim. Obecnie Rossmann posiada 1925 drogerii w całej Polsce.
Początek 2025 r. przyniósł ze sobą deklarację dotyczącą tego, jak wyglądać będzie najbliższa przyszłość rozwoju niemieckich drogerii. Pewne jest to, iż liczba placówek Rossmanna tylko się powiększy.
“Naszą ambicją jest, by każdy Polak miał »swojego« Rossmanna, do którego może dojść na piechotę, dojechać rowerem czy samochodem. Znajdziecie nas w galeriach i parkach handlowych oraz na osiedlach w całej Polsce" - podkreśla Rossmann w komunikacie.
Rossmann przyciąga klientów nie tylko konkurencyjnymi cenami i bliskością drogerii. Sieć stara się zachęcić do zakupów przeróżne grupy, między innymi osoby skupione wokół ruchu “włosomaniaków", czy osób stawiających na koreańską pielęgnację.
Niemniej Rossmann słynie również z akcji nastawionych na wymiar charytatywny. Najnowsza oferta dotycząca tego aspektu działalności sieci dotyczy darmowego programu edukacyjnego skierowanego do żłobków, przedszkoli oraz klas 1-3 szkół podstawowych. Rossmann chce uczyć dzieci higieny za pomocą “Czyściochów, czyli sympatycznych zwierzątek". Nauczyciele mają czas do 16 lutego, aby złożyć zgłoszenie, by brać udział w głosowaniu, które wyłoni grupę szkół, gdzie pojawi się Rossmann w ramach specjalnej akcji.
Agata Jaroszewska