Są już we wszystkich sklepach Lidla. Klientów przy kasie czeka miłe zaskoczenie
Lidl w kwietniu ogłosił, że zamierza wdrożyć nowe rozwiązanie we wszystkich swoich sklepach. Na początku wakacji udało się zaimplementować je w 60 proc. sklepów Lidla, a obecnie już wiadomo, że wszystkie sklepy są w nie wyposażone. Mowa o elektronicznych cenówkach (ESL), które Lidl sukcesywnie wprowadzał w kolejnych placówkach. Co zmieniają elektroniczne cenówki i dlaczego klienci powinni zwrócić uwagę przy kasie?
- Lidl wdrożył już elektroniczne cenówki (ESL) we wszystkich swoich sklepach na terenie Polski.
- Klienci powinni zauważyć zmianę, choć fason cenówek do złudzenia przypomina te papierowe, które Lidl wykorzystywał dotąd.
- Na implementacji elektronicznych cenówek skorzystają nie tylko klienci, ale i sam Lidl, oszczędzając przede wszystkim na papierze.
Lidl jeszcze w kwietniu ogłosił, że zaczyna wycofywanie papierowych cenówek. Teraz z triumfem sieciówka odtrąbiła zakończenie procesu wymiany cenówek na nowe, elektroniczne. "We wszystkich sklepach Lidl Polska zakończył się proces instalacji ESL, czyli systemu elektronicznych oznaczeń cenowych (ang. Electronic Shelf Labeling)" - czytamy w komunikacie sieci Lidl Polska. Co oznacza to dla klientów?
Już we wszystkich sklepach sieci Lidl w Polsce zamontowano elektroniczne cenówki, czyli ESL. Pierwsze pojawiły się testowo w sklepach jeszcze w 2022 roku i szybko okazały się strzałem w dziesiątkę, tak więc Lidl Polska zdecydował się wdrożyć je we wszystkich ponad 800 sklepach.
Największą zaletą ESL jest fakt, że każdy wyświetlacz połączony jest z systemem zarządzania towarami. "Wszystkie zmiany cen oraz informacji o produkcie są automatycznie przenoszone na e-cenówki, niemal w czasie rzeczywistym" - tłumaczy Lidl w komunikacie. Dzięki temu, jeśli jakiś produkt zmieni swoją cenę, informacja ta pojawi się błyskawicznie na cenówce, bez konieczności angażowania pracownika do manualnej wymiany informacji na nową.
Na elektronicznych cenówkach klienci znajdą podstawowe informacje dotyczące towaru. W tym:
- cena,
- ewentualna zmiana ceny wynikająca z promocji,
- kraj pochodzenia produktu,
- gramatura towaru.
Lidl Polska wskazuje, że z implementacji ESL przede wszystkim zadowoleni mogą być klienci. Wyposażenie sklepu w elektroniczne cenówki, daje pewność, że podczas zakupów nie przytrafi nam się nieprzyjemna sytuacja przy kasie, gdy suma z cenówki jest inna niż realna kwota do zapłaty za towar. Elektroniczne cenówki zapobiegają tego typu sytuacjom.
"Dzięki ESL każdy z łatwością sprawdzi cenę produktu, a także pozyska istotne informacje, np. o dodatkowych obniżkach dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny" - podkreśla Lidl Polska. Możemy się przekonać o tym sami - jeśli skrupulatnie będziemy notować z ESL ceny kolejnych towarów wrzucanych do koszyka, przy kasie możemy się miło zaskoczyć, gdyż nie ma możliwości, by doszło do jakiejś różnicy.
Z wdrożenia elektronicznych cenówek skorzystają nie tylko klienci, ale również Lidl. Procesy w ramach prac sklepów Lidla są bardziej wydajne, personel będzie miał więcej czasu, jeśli nie będzie musiał zajmować się manualną wymianą cen.
"ESL pozytywnie wpływa na organizację pracy w sklepach - pracownicy Lidl Polska mogą poświęcić zaoszczędzony czas na obsługę klientów. E-cenówki sprawiają, że zmniejsza się wysiłek związany z drukowaniem i zmianą cen, a co za tym idzie - procesy w firmie są jeszcze bardziej wydajne" - podkreśla sieć handlowa.
Dyskonter sporo też oszczędzi - nie będzie musiał wydawać na pracę drukarek, tusz i papier. Dzięki zastosowaniu nowych cenówek Lidl zaoszczędzi nawet 133 tony papieru rocznie, który dotąd przeznaczał na cenówki papierowe. To ulga nie tylko dla portfela sieci, ale i środowiska, a więc wdrożenie elektronicznych cenówek ma także wymiar ekologiczny.
Przemysław Terlecki