W skrócie
- Thomas Cook, po upadłości i przejęciu przez eSky Group, przygotowuje się do wejścia na polski rynek.
- Planowane jest wprowadzenie nowych pakietów podróżniczych dostępnych za pośrednictwem agentów turystycznych.
- Nowa oferta ma zapewnić klientom elastyczność i pełną ochronę prawną oraz przewagę dla agentów nad konkurencją.
- Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Thomas Cook to znane na całym świecie biuro podróży, założone przez Thomasa Cooka w Leicestershire, działające w latach 1841-2019. Było jednym z najstarszych i największych na świecie biur podróży. Sześć lat temu przedsiębiorstwo ogłosiło jednak upadłość.
Thomas Cook przejęty przez polską firmę
Upadłością zostały objęte także wszystkie spółki, których było właścicielem, m.in. linie lotnicze Thomas Cook Airlines UK. Z kolei Condor Flugdienst została wyłączona z masy upadłościowej i miała być sprzedana PGL, właścicielowi PLL LOT. Do sprzedaży jednak nie doszło.
Brytyjski rząd i inwestorzy podczas negocjacji odmówili udostępnienia funduszy dla wsparcia biura podróży. Minister spraw zagranicznych Wielkiej Brytanii uzasadnił decyzję tym, że brytyjski rząd nigdy nie chronił rodzimych przedsiębiorstw od upadku, jeśli nie było to konieczne dla strategicznych interesów kraju.
Upadłość firmy doprowadziła do największej akcji repatriacyjnej w czasie pokoju w historii Wielkiej Brytanii - operacji "Matterhorn", obejmującej 150 tys. turystów. W chwili bankructwa przedsiębiorstwo zatrudniało ponad 20 tys. osób na świecie, w tym 9 tys. w Wielkiej Brytanii.
W 2024 roku Thomas Cook została przejęta przez polską firmę z branży turystycznej - eSky Group. Od tego czasu zaczęło się nowe życie marki z Wielkiej Brytanii.
Thomas Cook wchodzi na polski rynek. Zapowiada nowe pakiety
Po ponad roku od przejęcia Thomas Cook przez eSky Group przygotowywane jest wejście marki na polski rynek. Jak poinformowano, wkrótce zadebiutuje nowa linia pakietów, dostępna dla klientów indywidualnych poprzez kanał dystrybucji offline, czyli stacjonarne punkty sprzedaży agentów turystycznych.
Celem ma być wprowadzenie na polski rynek usług, które dadzą podróżnikom elastyczność w planowaniu wyjazdów i odpoczynku. W ramach jednej rezerwacji klienci mają otrzymać komplet najważniejszych elementów podróży, takich jak lot, hotel i transfer - czego od kilku lat coraz mocniej oczekuje rynek.

Celem Thomas Cook w Polsce ma być "odczarowanie" ograniczonego zaufania do pakietów dynamicznych na rynku i odpowiedzią główne bolączki tego modelu w oczach pośredników i agentów turystycznych.
- Podobnie, jak udało się nam to zrobić w przypadku redefinicji produktu City Break, tak i teraz chcemy wykorzystać siłę technologii eSky oraz zaufanie do marki Thomas Cook - zapowiedział Jarosław Grabczak, Head of Commercial Product w eSky.pl i Thomas Cook.
Za Thomas Cook w Polsce stoi Grupa eSky - touroperator, będący członkiem Polskiej Izby Turystyki. Obejmuje swoich klientów pakietowych pełną ochroną prawną Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego (TFG) i Turystycznego Funduszu Pomocowego (TFP). Jak przekazano, w połączeniu z gwarancją ubezpieczeniową na ponad 51 mln zł ma zapewniać stabilną pozycję wśród organizatorów na polskim rynku.
Wsparcie dla agentów turystycznych i współpraca z ponad 550 liniami lotniczymi
Thomas Cook będzie działać w Polsce we współpracy z agentami turystycznymi. Agenci otrzymają dostęp do wyłącznego produktu: hotele dostępne pod marką Thomas Cook nie będą oferowane w standardowej, dynamicznej sprzedaży eSky.pl. Ma to sprawić, że agenci otrzymają przewagę nad konkurencją w zakresie sprzedaży.
Dodatkowo przewidziano bezpośrednią współpracę z ponad 550 liniami lotniczymi oraz całodobową opiekę agencyjną.












