"The Voice of Poland" zarobił 27 mln zł
Telewizyjna Dwójka zakończyła emisję pierwszej edycji programu "The Voice of Poland". Program oglądało średnio 2,3 mln osób.
Pierwsza edycja "The Voice of Poland" rozpoczęła się 3 września br. i zakończyła 10 grudnia br. W tym czasie widownia poszczególnych odcinków wahała się pomiędzy 2,81 mln (wyniki finału, emisja 10 grudnia br.), przy udziale w rynku na poziomie 19,61 proc., a 1,72 mln, co stanowiło 11,75 proc. widowni zasiadającej w tym czasie przed telewizorami (wyniki, emisja 26 listopada br.).
Średnio program zainteresował w ciągu minuty 2,26 mln osób, a udział Dwójki w rynku w czasie jego emisji kształtował się na poziomie 15,69 proc. (w grupie wszyscy 4+).
Wynik ten ulokował stację na trzeciej pozycji pod względem oglądalności w wieczornym paśmie. Podczas trwania "The Voice of Poland", liderem w tym czasie antenowym został TVN (m.in. pasmo filmowe, a wcześniej program "Mam talent!"), który zainteresował średnio 3,38 mln widzów, 23,41 proc. widowni, a drugie miejsce należało do Jedynki z 18,33 proc. udziału w rynku, 2,64 mln widzów (m.in."Pogoda" i pasmo filmowe). Polsat znalazł się na czwartym miejscu, uzyskując 11,84 proc. udziału w rynku, 1,71 mln widzów (m.in. kabaret).
Finał programu, wyemitowany 10 grudnia, obejrzało w TVP2 2,77 mln widzów, przy udziale w rynku na poziomie 18,29 proc. W finale spotkali się: Piotr Niesłuchowski z drużyny Ani Dąbrowskiej, Mateusz Krautwurst - podopieczny Kayah, Antek Smykiewicz z grupy Andrzeja Piasecznego oraz Damian Ukeje, podopieczny Nergala, który wygrał rywalizację.
Dwójka podczas emisji serii "The Voice of Poland" zarobiła na emisji spotów reklamowych i plansz sponsorskich 27,1 mln zł (dane cennikowe bez uwzględnienia rabatów).
Program "The Voice of Poland" powstał na podstawie pomysłu Johna de Mol i formatu holenderskiej firmy Talpa Content B.V. "The Voice of Holland". Za produkcję polskiej wersji programu odpowiadał Rochstar.