To ma być rekordowe lato dla bałkańskiego kraju. Władze liczą na Polaków
Chorwacja oczekuje w 2024 roku rekordowego sezonu turystycznego. Władze kraju nieustannie inwestują w kampanie promocyjne, mające ściągać nad Adriatyk coraz więcej Polaków - podał portal Dnevnik, komentując otworzenie bezpośredniego połączenia lotniczego Warszawa-Split.
W Chorwacji pojawiło się najwięcej jak dotąd połączeń lotniczych - obecnie 70 firm obsługuje ponad 500 kierunków pomiędzy chorwackimi lotniskami i miastami w Europie i poza Starym Kontynentem.
W piątek 19 kwietnia zainaugurowano połącznie pomiędzy Warszawą i Splitem na południu Chorwacji, obsługiwane przez polskiego przewoźnika narodowego - LOT. - Chorwacja jest ulubionym wakacyjnym kierunkiem Polaków, który od lat znajduje się na szczycie letnich wyjazdów. W ubiegłym roku przyjechało tutaj ponad 1 mln 80 tys. Polaków - powiedział podczas konferencji prasowej w Splicie prezes PLL LOT Michał Fijoł. - W relacjach naszych państw da się wyczuć wspaniałą energię - dodał.
Jeśli chodzi o destynacje w Chorwacji, PLL LOT w tym roku na rejsach z Warszawy do Zagrzebia, Dubrownika i Splitu oferują ok. 150 tysięcy foteli w samolotach typu Embraer oraz Boeing 737 - poinformował prezes polskiego narodowego przewoźnika.
Obecna na konferencji prasowej dyrektor Przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce Małgorzata Kowalska przekazała, że zainteresowanie wyjazdami Polaków do Chorwacji z roku na rok rośnie.
- Według danych systemu eVisitor od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 roku, do Chorwacji przyjechało łącznie 1 084 127 gości z Polski, którzy zrealizowali 6 666 213 noclegów, co oznacza wzrost przyjazdów o 3,38 proc. oraz wzrost noclegów o 0,13 proc. w porównaniu do roku 2022 - przekazała PAP Małgorzata Kowalska.
"Polakom Chorwacja kojarzy się ze wspaniałymi pejzażami, morzem, zabawą i dlatego - wydaje się - nie będą im aż tak bardzo przeszkadzały podwyższone przez inflację ceny" - odnotowuje portal Dnevnik.
Jak podkreśla Ivana Vladović, dyrektorka biura ds. turystyki władz miejskich w Splicie, "jest jeszcze wielu Polaków, którzy Chorwacji dotąd nie odwiedzili, dlatego nieustannie inwestujemy w kampanie promocyjne w Polsce".
Przy okazji otwarcia połączenia Warszawa-Split do Dalmacji przyleciało 180 polskich agentów turystycznych i dziennikarzy - poinformował Dnevnik.