Wyniki transportu w 2001

Wyniki transportu w 2001 roku były gorsze od zanotowanych w 2000 r. zarówno w wymiarze rzeczowym, jak i wartościowym.

Wyniki transportu w 2001 roku były gorsze od zanotowanych w 2000 r. zarówno w wymiarze rzeczowym, jak i wartościowym.

Przychody z całokształtu działalności we wszystkich jednostkach transportu wzrosły o 14,9% w porównaniu z 2000 r. (w sektorze publicznym - o 22,4%, a w sektorze prywatnym - o 9,3%). Około 78% przychodów z całokształtu działalności stanowiły przychody ze sprze-daży usług (przed rokiem - 85%). Na przedsiębiorstwa o liczbie pracujących powyżej 49 osób przypadało ok. 59% ogólnej wielkości przychodów z całokształtu działalności.

Koszty uzyskania przychodów z całokształtu działalności we wszystkich jednostkach transportu wzrosły, w porównaniu z 2000 r., o 16,5% (w sektorze publicznym o 18,7%, a w sektorze prywatnym o 14,8%). Koszt własny sprzedanych usług, wynoszący 74,3% kosztów ogółem (udział ten w 2000 r. wynosił 81,5%) wzrósł o 6,2% (w sektorze publicznym o 3,7%, a w sektorze prywatnym o 8,2%). W jednostkach o liczbie pracujących powyżej 49 osób wzrost ten wyniósł 4,5%, a ich udział w ogólnych kosztach zmalał z 60,6% w 2000 r. do 60,0%. W strukturze rodzajowej kosztów od-notowano wzrost udziału zużycia energii (o 0,3 pkt.), usług obcych (o 3,9 pkt.), podatków i opłat (o 0,1 pkt.), przy spadku udziału pozostałych składników kosztów.

Reklama

Wynik finansowy brutto osiągnięty przez jednostki o liczbie pracujących powyżej 49 osób wyniósł minus 1126,5 mln zł wobec minus 790,0 mln zł przed rokiem. Pogłębił się ujemny wynik finansowy netto, który wyniósł minus 1562,7 mln zł wobec minus 1256,3 mln zł przed rokiem. Słabsze wyniki finansowe brutto i netto zostały spowodowane szybszym wzrostem kosztów niż przychodów z całokształtu działalności. Pogorszyły się wskaźniki: poziomu kosztów z całokształtu działalności z 102,0% w 2000 r. do 102,5%, rentowności obrotu brutto z minus 2,1% do minus 2,5%, a rentowności obrotu netto z minus 3,3% do mi-nus 3,5%.

Przeciętne zatrudnienie na podstawie stosunku pracy w całym sektorze transportu by-ło mniejsze o 11,6% w porównaniu 2000 r. (w sektorze publicznym zmniejszyło się o 18,7%, a w sektorze prywatnym wzrosło 4,7%). W jednostkach o liczbie pracujących powyżej 49 osób przeciętne zatrudnienie spadło o 9,0%, przy czym większy spadek dotyczył zatrud-nio-nych na stanowiskach robotniczych i pokrewnych (o 9,8%), niż na stanowiskach nierobotniczych (o 6,2%).

Przeciętne wynagrodzenie miesięczne brutto pracowników zatrudnionych na pod-stawie stosunku pracy w jednostkach o liczbie pracujących powyżej 49 osób wzrosło, w po-równaniu z 2000 r., o 9,0% przy czym wzrost ten na stanowiskach nierobotniczych wyniósł 9,7 %, a na stanowiskach robotniczych i pokrewnych 8,0%.

W 2001 r. przewozy ładunków ogółem w transporcie wyniosły 1317,2 mln ton i były o 2,3% mniejsze niż przed rokiem. Obniżyły się przewozy wszystkimi rodzajami transportu, z wyjątkiem transportu rurociągowego. Praca przewozowa wykonana przy przewozach ładun-ków wyniosła 253,3 mld tonokilometrów i była o 10,4% mniejsza niż w 2000 r.

Więcej w załączniku:

Załączniki

Dokument.doc
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: transport
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »