Zamach na pieniądze w OFE

Połowa Polaków źle ocenia ZUS, 37 proc. jest krytycznych wobec OFE

51 proc. Polaków źle ocenia działalność Zakładu Ubezpieczeń Społecznych; 37 proc. ma złe zdanie o Otwartych Funduszach Emerytalnych - wynika z opublikowanego w czwartek badania CBOS.

W listopadzie źle działalność ZUS oceniało 51 proc. badanych, 28 proc. było o niej dobrego zdania, a 21 proc. nie miało opinii w tej sprawie.

Jak zauważono w komunikacie CBOS, wizerunek ZUS wśród Polaków jest stosunkowo stabilny. "W ciągu ostatnich dwóch miesięcy w niewielkim stopniu ubyło osób oceniających dobrze funkcjonowanie ZUS (o 4 punkty, do 28 proc.), natomiast niezmiennie ponad połowa Polaków ma o nim złe zdanie. Dobre opinie o pracy tej instytucji są relatywnie częstsze wśród starszych respondentów, emerytów i rencistów" - czytamy.

Reklama

Polacy mają również złe zdanie o Otwartych Funduszach Emerytalnych. W listopadzie pozytywnie o ich działalności wypowiadała się niespełna jedna piąta badanych (19 proc.), natomiast ponad jedna trzecia (37 proc., czyli o 6 punktów mniej niż dwa miesiące temu) ocenia ich pracę negatywnie. "Znaczny odsetek Polaków (44 proc.) - a jeszcze większy wśród starszych badanych i emerytów - w ogóle nie ma na ten temat zdania" - czytamy w komunikacie.

We wtorek rząd przyjął projekt zmian w systemie emerytalnym. Przewiduje on, że przyszli emeryci będą mogli decydować, czy nadal chcą przekazywać część składki do OFE, czy też całość do ZUS. Od 1 kwietnia do 31 lipca 2014 r. każdy członek OFE będzie mógł złożyć w ZUS oświadczenie o dalszym przekazywaniu składki do OFE.

Badanie przeprowadzono w dniach 7-14 listopada na reprezentatywnej próbie losowej dorosłych mieszkańców Polski liczącej 990 osób.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »