Ranking agencji SEO w Polsce. Branża rozwoju czy zastoju?

Agencja widoczni opublikowała 4 edycję rankingu największych agencji SEO wg liczby pracowników na LinkedIn. Wiele agencji zwiększyło zatrudnienie. Są również firmy, które utraciły pozycje w rankingu.

Komu zlecić pozycjonowanie stron?

Ranking może być pomocny dla osób, które szukają agencji do pozycjonowania stron i sklepów. Na które dane z rankingu warto wtedy zwrócić uwagę? Jak wynika z rankingu agencji, tylko niewielka liczba firm oferujących pozycjonowanie stron i sklepów sama troszczy się o pozycje swoich stron w Google. Dla części klientów wizerunek firmy w Google jest jednym z czynników decydujących o wyborze agencji i jednocześnie przykładem na umiejętności agencji. Wynika to z założenia, że agencja, która sama umie się dobrze wypozycjonować, z powodzeniem zrobi to dla innej firmy. W raporcie możemy wyczytać, jakie agencje wyświetlają się na pierwszej stronie Google na zapytania klientów, np. pozycjonowanie stron, agencja SEO itp.

Jednak jak podkreślają autorzy raportu, agencje SEO docierają do klientów na różne sposoby, nie tylko za pomocą pozycjonowania swojej strony w Google, lecz również tworząc kampanie Google Ads czy prowadząc działania w mediach społecznościowych. Właśnie efektywność agencji w budowaniu wizerunku na LinkedInie i Facebooku były kolejnym istotnym obszarem w rankingu. Autorzy raportu sprawdzili liczbę obserwujących profile firmowe oraz porównali ją z poprzednim rokiem. Wciąż dominującym medium jest Facebook, ale coraz chętniej rozwijane są profile firmowe na LinkedInie.

Nie mogło również zabraknąć liczby opinii. To kolejne źródło wiedzy dla klientów przy wyborze dostawcy pozycjonowania stron i sklepów. W raporcie znajdziemy zestawienie z liczbą opinii w Google, na Facebooku oraz średnią ocen. Warto brać pod uwagę właśnie te dwa czynniki jednocześnie liczba i średnia ocen. Wysoka średnia ocen przy kilku opiniach nie jest miarodajna.

Czy opinie w Google są wiarygodne? Warto zapoznać się z treścią opinii, czy zawierają fakty o współpracy, czy są podpisane imieniem i nazwiskiem, a następnie w razie wątpliwości sprawdzić istnienie danej osoby (można to zrobić np. na LinkedInie). W raporcie widać, że niektóre agencje względem poprzedniej edycji straciły sporo opinii. Może to oznaczać usunięcie ich przez użytkowników lub usunięcie przez Google w związku z podejrzeniem o nierzetelność.

Agencje SEO w największych miastach

 Najwięcej agencji SEO mieści się w dużych miastach. Najlepiej ocenione agencje z rankingu znajdują się kolejno w:

  •  Poznaniu (12 agencji)
  •  Warszawie (9 agencji)
  •  Wrocławiu (6 agencji). 

Czy miasto ma znaczenie przy wyborze agencji do pozycjonowania sklepów internetowych i stron? To zależy już od naszych preferencji. Jeśli chcemy mieć możliwość spotkań w siedzibie lub chcemy wspierać firmy lokalne, to pewnie zwrócimy na to uwagę. Warto jednak podkreślić, że agencje SEO działają w trybie zdalnym, komunikacja przebiega online lub telefonicznie, a sama usługa nie wymaga w ogóle wizyt w siedzibie agencji. Dane na temat liczby agencji w poszczególnych miastach warto więc potraktować jako ciekawostkę. Można również tym kluczem szukać zatrudnienia w branży pozycjonowania stron. Co jeszcze będzie ciekawe dla przyszłego kandydata do pracy?

Wielkość agencji SEO

Podstawowym tematem rankingu jest jednak analiza wielkości agencji SEO. Chociaż nie jest to czynnik, który może świadczyć o jakości świadczonych usług, może być ciekawy w kontekście analizy samego rynku SEO, jego rozwoju i perspektywy pracy.

Ranking bazuje na danych z LinkedIna, więc wiele zależy również od umiejętności budowania wizerunku i motywowania do działania całego zespołu. Jednak warto sprawdzić, kto w ostatnich latach zatrudniał, kto z kolei musiał zmniejszyć zespół. Innym ciekawym tematem dla kandydatów jest liczba specjalistów ds. pozycjonowania w zespole. Duża liczba pozycjonerów może oznaczać, że jest wielu klientów, dużo zadań i środowisko do nauki od wielu innych specjalistów.

Ranking dostępny jest na stronie widoczni i jest wydawany regularnie do 2018 roku.

materiały promocyjne
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »