Coraz więcej funkcji w aplikacjach bankowych
W bankowych aplikacjach oprócz standardowych funkcji i usług można coraz częściej znaleźć inne, jak możliwość zakupu biletu komunikacji miejskiej. Wprowadził ją właśnie PKO BP, a wcześniej między innymi Santander, Millennium i BNP Paribas.
W czwartek największy bank poinformował, że jego klienci mogą już korzystać z możliwości zakupu biletów komunikacji miejskiej w aplikacji mobilnej IKO. Usługa realizowana przez moBilet jest dostępna w większości miast w Polsce, w najnowszej wersji aplikacji IKO, w systemach Android i iOS.
Żeby kupić bilet na autobus, tramwaj lub metro, wystarczy wybrać: miasto, rodzaj i liczbę biletów oraz konto, z którego chcemy zapłacić. W przypadku kontroli należy pokazać bilet w telefonie - nie wymaga to logowania do aplikacji. W trakcie zakupu biletu w aplikacji IKO, w zależności od wymagań danej miejscowości, może pojawić się dodatkowa prośba o podanie np. numeru linii autobusu, numeru bocznego pojazdu lub innej informacji wymaganej przez przewoźnika. Aplikacja może też poprosić o potwierdzenie zakupu PIN-em.
Tym samym PKO BP dołączył do kilku banków, które już wcześniej dały taką możliwość. Jak jednak zaznacza, obsługa biletu w aplikacji IKO ma unikalną funkcję - na 2 minuty przed końcem ważności biletu czasowego jego posiadacz otrzymuje w telefonie powiadomienie o kończącym się okresie ważności biletu.
To nie jedyna "transportowa" nowość wprowadzona ostatnio w aplikacjach bankowych.
Na początku lipca Millennium zapowiedział, że jako pierwszy bank w Polsce udostępnienia w aplikacji mobilnej usługę automatycznych płatności za autostrady Autopay firmy Blue Media. Dzięki temu klienci banku będą mogli przejechać autostradą bez potrzeby zatrzymywania się przy bramkach, a opłata za przejazd pobierze się automatycznie po zjeździe z autostrady.
Jak to działa? Klient wybiera w aplikacji z menu opcję Transport - Autostrady i podaje jedynie dane pojazdu oraz wskazuje konto (lub kartę kredytową), z którego ma być pobierana opłata. Rejestracja jest jednorazowa i automatycznie aktywuje usługę. Od tego momentu może przejeżdżać przez bramki na autostradzie (zarówno te specjalnie oznakowane, jak i pozostałe) bez konieczności pobierania biletu - system automatycznie zidentyfikuje numer rejestracyjny pojazdu i podniesie szlaban. Opłata również pobierana jest automatycznie ze wskazanego przez klienta konta (lub karty kredytowej).
Oprócz tego typu funkcji przez aplikacje bankowe można np. płacić za parkingi czy kupować ubezpieczenia podróżne.
krześ
Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze