Bank PKO BP przekazał, że w poniedziałek, 6 października, między godz. 00:30 a godz. 04:00, zostaną przeprowadzone prace techniczne.
Prace techniczne w PKO BP. Mogą wystąpić utrudnienia
W związku z tym mogą wystąpić utrudnienia w płatnościach kartami oraz podczas wypłacania gotówki z bankomatów innych niż te należące do PKO BP. Ponadto klienci mogą napotkać na problemy również podczas:
- wpłat i wypłat kartami, kodami BLIK w bankomatach i wpłatomatach PKO BP,
- nadawania PIN-u oraz aktywacji kart w serwisie internetowym iPKO i aplikacji mobilnej IKO,
- weryfikacji PIN-em przy płatnościach kartami w sieci (3DS),
- dodawania kart w Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay, SwatchPAY, Xiaomi Pay.
"Utrudnienia nie dotyczą pozostałych funkcji serwisu internetowego iPKO i aplikacji IKO oraz serwisu telefonicznego iPKO" - przekazano w komunikacie na stronie PKO BP. "Jeśli możesz, zrób zaplanowane operacje wcześniej" - zaapelował bank do swoich klientów.
PKO BP ostrzega przed kolejnym atakiem oszustów
W jednym ze wcześniejszych komunikatów PKO BP ostrzegał natomiast przed kolejnym atakiem oszustów. Przestępcy wykorzystali dobrze znaną metodę na "pracownika banku". "Oszuści podszywają się pod nasz bank - dzwonią do naszych klientów i wysyłają SMS-y z linkiem do pobrania fałszywej aplikacji" - informował PKO BP.
W dalszej części komunikatu opisano machizm przekrętu. Cyberprzestępstwa kontaktuje się z klientem banku telefonicznie lub SMS-owo. Podaje się za pracownika placówki i informuje, że "wystąpił problem z aktualizacją aplikacji". W wiadomości przesyła link prowadzący do fałszywej strony sklepu z aplikacjami, z której klient ma pobrać aplikację.
Po jej ściągnięciu każe dokonać weryfikacji tożsamości poprzez przyłożenie karty do telefonu i wpisania kodu PIN. "To pułapka. Aplikacja ma za zadanie wykraść dane karty i PIN, a tym samym twoje pieniądze" - podkreślił bank w komunikacie.