Poczta Polska wprowadza nową usługę
Klienci Poczty Polskiej mogą już nadawać przekazy pocztowe bez wychodzenia z domu. Firma wprowadziła opcję nadania przekazu przez internet. Stan realizacji usługi można śledzić na stronie internetowej Poczty Polskiej - podała firma w komunikacie.
Co miesiąc klienci Poczty Polskiej nadają ponad 1 mln sztuk przekazów pocztowych.
Przekaz pocztowy można nadać wchodząc na stronę internetową Poczty Polskiej i klikając w baner "Ekspres Pieniężny". Następnie trzeba wybrać opcję: przekaz pocztowy. System podpowiada nazwy ulic, miejscowości oraz kod pocztowy. Realizacja przekazu pocztowego rozpoczyna się po wpłynięciu pieniędzy na podane konto Poczty Polskiej. Czas realizacji usługi to 3-4 dni robocze od otrzymania pieniędzy przez Pocztę. Koszt to 5,20 zł + 1 proc. od kwoty przekazu.
Oprócz standardowego dostarczenia przekazu na adres domowy, przekaz pocztowy można też nadać na "poste restante" (na adres wybranej placówki pocztowej) lub do skrytki pocztowej. Można również skorzystać z usługi potwierdzenia odbioru. Podobnie jak w tradycyjnym przekazie pocztowym nadawanym w okienku, w przekazie pocztowym elektronicznym można dołączyć korespondencję. Musi być nie dłuższa niż 160 znaków.
Dla firm - masowych nadawców - Poczta Polska przygotowała kompleksową obsługę obrotu przekazowego. Firma, która jest zainteresowana nadawaniem przekazów pocztowych za pośrednictwem strony, może rejestrować przekazy samodzielnie w serwisie lub wczytywać pliki z danymi. Nadawanie przekazów jest możliwe zarówno po podpisaniu umowy z Pocztą Polską, jak i bez umowy - po poprawnym zalogowaniu się w serwisie.