Polacy zastępują dzieci psami i kotami. Ten rynek jest wart miliardy

Sekretarz generalny Polskiego Stowarzyszenia Producentów Karmy dla Zwierząt Domowych Polkarma Maciej Przeździak, powiedział "Pulsowi Biznes", że w Polsce podobnie jak w całej Europie widać trend humanizacji zwierząt. Polacy zamiast dzieci mają zwierzęta domowe. Na swoich pupili wydają coraz więcej pieniędzy. Korzysta na tym rynek producentów karm.

Rynek karmy i przysmaków dla zwierząt domowych przekroczy w tym roku 5 mld zł. Sprzedaż napędza rosnący popyt, a także promocje oraz zainteresowanie produktami specjalistycznymi i premium - pisze w poniedziałek, 3 marca "Puls Biznesu".

Czytaj także: Właściciele psów zapłacą więcej. Oto nowa kwota podatku od psa

Zastępują dzieci psami i kotami. Rynek karmy jest wart ponad 4,9 mld zł

Gazeta, powołując się na szacunki ekspertów Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Karmy dla Zwierząt Domowych (FEDIAF), podaje, że w Polsce żyje już 8 mln psów i 7 mln kotów. "W pięć lat przybyło ich milion. Rośnie też rynek karmy - w 2024 r. jego wartość przekroczyła 4,9 mld zł, co oznacza 10-procentowy wzrost rok do roku - wynika z danych platformy YouGov. 

Reklama

"Jego motorem jest nie tylko rosnący popyt" - czytamy. Według sekretarza generalnego Polskiego Stowarzyszenia Producentów Karmy dla Zwierząt Domowych Polkarma Macieja Przeździaka, w Polsce - podobnie jak w całej Europie - widzimy trend humanizacji zwierząt domowych oraz trend zastępowania posiadania dzieci posiadaniem zwierząt domowych.

Czytaj także: Zakupy stacjonarne odchodzą do lamusa? Dziennie zamyka się 30 sklepów

Resztki zastąpiła specjalistyczna karma

"W wyniku obu tych trendów Polacy wydają coraz więcej pieniędzy na swoich pupili. Coraz powszechniejsze jest podawanie gotowej, bezpiecznej i pełnowartościowej karmy zamiast resztek. Na dynamikę rynku karmy dla psów i kotów wpływa też inflacja oraz zróżnicowanie kanałów dystrybucji" - powiedział Przeździak.

"Sieci handlowe coraz częściej poszerzają ofertę dla właścicieli zwierząt, co napędza konkurencję i jednocześnie zwiększa dostępność produktów. Co więcej, po pandemii COVID-19 widzimy szybki rozwój e-commerce i specjalistycznych sklepów zoologicznych online" - wyjaśnił ekspert.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: PSY (Park Jae-Sang) | koty | karma dla zwierząt
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »