Ważny komunikat PKO BP. Bank potwierdza zmiany w aplikacji
PKO BP wydał komunikat dla klientów. Wyjątkowo bank informuje o zmianach, które nie powinny budzić wątpliwości i niepokoju. Nowe rozwiązania dotyczące parkingów i komunikacji miejskiej mają pomóc i nie są wynikiem działania i ingerencji oszustów.
PKO BP regularnie wydaje komunikaty skierowane do klientów. Bank nie zawsze ostrzega jednak przed kolejnymi działaniami oszustów, czy przerwami technicznymi zaplanowanymi na weekend. W najnowszym komunikacie pojawiła się informacja istotna dla osób korzystających z autobusów, tramwajów, czy metra, ale także kierowców. W aplikacji PKO BP przygotowano specjalne udogodnienie.
PKO BP oferuje usługi w aplikacji IKO od 2013 roku. Aplikacja ta została wprowadzona, aby umożliwić klientom banku wygodne zarządzanie swoimi finansami przez telefon. Od tego czasu IKO przeszła szereg aktualizacji i udoskonaleń, oferując coraz więcej funkcji, takich jak płatności mobilne, możliwość zarządzania kartami, przelewy, czy integracja z systemami do płatności zbliżeniowych.
Według danych PKO Banku Polskiego liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła 8 milionów (dane na dzień 11 kwietnia 2024 roku). Oznacza to, że co piąty mieszkaniec Polski korzysta z tej aplikacji. Dodatkowo - od momentu pojawienia się aplikacji IKO - użytkownicy do wiosny zeszłego roku wykonali za jej pomocą ponad 2,8 miliarda transakcji na łączną kwotę 778 miliardów złotych.
Nie dziwi zatem fakt, iż PKO BP zdecydował się wydać komunikat dotyczący zmian w tym, jak aplikacja informuje o części usług. Jest to szczególne istotne w dobie wzmożonego działania cyberprzestępców podszywających się pod instytucje i stawiających duplikaty oryginalnych aplikacji oraz stron.
We wtorek (08.04) PKO BP wydał komunikat dotyczący nowych powiadomień z aplikacji IKO. Nie jest to działanie oszustów, a oficjalne zmiany wprowadzane w wiadomościach pojawiających się na ekranach telefonu użytkowników.
PKO BP zapewnia, że obecna forma pozwoli na to, aby szybciej sprawdzać status aktywnych biletów komunikacyjnych, a także opłat parkingowych. "Informacje o aktywnych biletach komunikacyjnych i opłatach parkingowych znajdziesz teraz na liście powiadomień w swoim telefonie" - wyjaśnia bank.
PKO BP dodaje, że dla osób podróżujących autobusami, czy tramwajami już po zakupieniu biletu pojawi się on automatycznie. Trzeba jednak pamiętać, że funkcja działa dla biletów komunikacyjnych krótszych niż 24-godzinne. Analogicznie działa to w przypadku opłat parkingowych.
Usługa Bilety komunikacyjne oraz Opłaty parkingowe realizowana jest przez Mobile Traffic Data Sp. z o.o., właściciela rozwiązania technicznego moBILET, jednak klienci PKO BP mogą kupować bilety na komunikację miejską poprzez poziom aplikacji bankowej, co ułatwia cały proces i sprawia, że nie jest konieczne szukanie biletomatów.
W komunikacie banku pada wskazanie, że użytkownikom posiadającym telefon z systemem Android status biletu zmieni się z "Aktywny" na "Bilet wkrótce straci ważność" na 3 minuty przed upływem jego ważności. Natomiast gdy bilet straci ważność, powiadomienie będzie widoczne jeszcze przez 5 minut. "W przypadku opłat parkingowych start/stop powiadomienie zniknie automatycznie, gdy zatrzymasz czas postoju pojazdu" - dodaje PKO BP.
Klienci PKO BP korzystający z aplikacji IKO w powiadomieniach znajdą najważniejsze informacje. Zaliczają się do nich:
- status biletu,
- czas do końca ważności biletu,
- pasek postępu z informacją o początku i końcu ważności biletu,
- nazwę przewoźnika (jeśli korzystasz z komunikacji miejskiej),
- numer rejestracyjny pojazdu (jeśli opłacasz parking).
PKO BP dodaje jednak, że powiadomienia działają w aplikacji IKO 3.166 na telefonie z systemem operacyjnym w wersji min. Android 12.0 lub iOS 16.2.
Agata Jaroszewska