Cały zysk na dywidendę

Bank Handlowy może 100% zysku za 2005 r. przeznaczyć na dywidendę. Prezes Sławomir Sikora chce, żeby w segmencie korporacyjnym bank rósł szybciej niż rynek.

Bank Handlowy może 100% zysku za 2005 r. przeznaczyć na dywidendę. Prezes Sławomir Sikora chce, żeby w segmencie korporacyjnym bank rósł szybciej niż rynek.

Prezes Banku Handlowego powiedział, że skoro współczynnik wypłacalności banku jest znacząco wyższy od 10%, istnieje możliwość wypłaty dywidendy w wysokości 100% zysku. Dodał, iż to prawdopodobne pod warunkiem, że bank nie będzie potrzebować kapitału. Uwzględniając tylko zysk z trzech kwartałów 2005 r. na jedną akcję Handlowy wypłaciłby ok. 3,8 zł. Pod koniec grudnia DM Millennium prognozował w najbardziej optymistycznym scenariuszu (sprzedaż aktywów w grudniu br. i 100% zysku w formie dywidendy) wypłatę na poziomie ok. 5,3 zł. W ubiegłym roku BH wypłacił z zysku za 2004 r. i z lat ubiegłych w sumie 11,97 zł dywidendy na akcję.

Reklama

W tym roku bank chce zmodyfikować ofertę dla małych i średnich przedsiębiorstw. W I półroczu otworzy także ok. 30-40 nowych placówek CitiFinancial, oferujących pożyczki gotówkowe dla klientów indywidualnych. Dobra oferta kart kredytowych i ich dystrybucja pozwolą, zdaniem prezesa Sikory, zwiększyć udział BH w tym segmencie. Prezes uważa, że w 2006 r. utrzyma się dwucyfrowy wzrost w bankowości detalicznej. - Wzrost w bankowości korporacyjnej będzie jednocyfrowy, ale wyższy niż wzrost PKB - powiedział Sikora. Przewiduje, że gospodarka w 2006 r. wzrośnie o 4,5-5%, a rynek bankowości korporacyjnej o 2-3 pkt proc. więcej.

Marta Chmielewska-Racławska

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: bank | Sławomir Sikora | sikora | dywidenda | 100 | cały
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »