MCI: spółka portfelowa kupuje

Invia.cz, spółka portfelowa MCI Management, kupiła od Unimex Group 100 proc. udziałów czeskiej spółki NetTravel, będącej trzecią co do wielkości spółką e-travel w Czechach i drugą na Słowacji - poinformował MCI w komunikacie prasowym.

Invia.cz, spółka portfelowa MCI Management, kupiła od Unimex Group 100 proc. udziałów czeskiej spółki NetTravel, będącej trzecią co do wielkości spółką e-travel w Czechach i drugą na Słowacji - poinformował MCI w komunikacie prasowym.

"Invia.cz, zakupując 100 proc. udziałów w spółce NetTravel zapewniła sobie nie tylko wzmocnienie pozycji lidera czeskiego i słowackiego rynku e-travel (którego wartość szacowana jest na ok. 170 mln EUR), ale również rynku środkowoeuropejskiego. Operacja ta zapewni nam również zachowanie tempa wzrostu spółki na poziomie 30 proc. rocznie" - powiedział cytowany w komunkacie Michal Drozd, założyciel i prezes Invia.cz

"Szacujemy, że dzięki wykorzystaniu efektów synergii, TTV Invii (Total Transaction Value) wzrośnie o ok. 14 mln EUR - przewidujemy osiągnięcie poziomu 90 mln EUR, a EBITDA - o ok. 400.000 EUR do poziomu 1,5 mln EUR. Przejęcie silnego konkurenta jest dla Invii szansą na osiągnięcie dodatkowych bonusów sprzedażowych od tour operatorów" - dodał.

Reklama

Total Transaction Value (TTV) to całkowita wartość sprzedanych produktów lub usług, obrót, a w przypadku wycieczek turystycznych określa całkowitą wartość sprzedanych wycieczek (cena zapłacona przez klienta), w tym prowizję stanowiącą przychód spółki. TTV, określana czasem jako "gross bookings" umożliwia określenie skali działalności i udziału w rynku.

Prezes MCI Management ma nadzieję, że plany jego spółki co do wprowadzenia Invia.cz na warszawską giełdę na przełomie 2010 i 2011 roku zostaną zrealizowane zgodnie z harmonogramem.

"Mimo niekorzystnych uwarunkowań gospodarczych, nasze spółki portfelowe radzą sobie doskonale, wykorzystując ten trudny okres na rozbudowywanie potencjału i wzmacnianie pozycji rynkowej. Rynek e-travel, zwłaszcza w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, jest niezwykle perspektywiczny. Rynek turystyki w kanale tradycyjnym rośnie średniorocznie o ponad 2,5 proc. (lata 1998-2009). Natomiast przychody branży turystycznej w internecie rosną średnio o ponad 70 proc. rocznie. Jak widać Invia radzi sobie doskonale, robiąc właściwy użytek ze swoich doświadczeń biznesowych. Mamy nadzieję, że ten trend się utrzyma i nasze plany dotyczące wprowadzenia spółki na Warszawską Giełdę Papierów Wartościowych na przełomie 2010 i 2011 r. zostaną zrealizowane zgodnie z harmonogramem" - powiedział Tomasz Czechowicz, prezes MCI Management.

"Akwizycja NetTravel była praktyczną realizacją strategii M&A, mającej na celu szybką ekspansję na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Takie działania, jak i rozwój organiczny, stale prowadzony przez firmę, służą zbudowaniu silnej pozycji Invii przed planowanym na lata 2010-2011 debiutem giełdowym spółki. Mamy nadzieję, że środki pozyskane z IPO pozwolą nam na dalsze dynamiczne prowadzenie akwizycji i rozwój w regionie CEE" - powiedział cytowany w komunikacie Christian Wipf, członek rady nadzorczej Invia.cz.

Invia.cz powstała w 2002 roku. W 2004 roku rozpoczęła ekspansję międzynarodową, wchodząc na rynek słowacki, a następnie: polski (2006 r.), węgierski (2007 r.) i rumuński (2008 r.). W 2008 roku miała obroty przekraczające 65 mln EUR.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: kupować | kupujcie | 100
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »