Gigant wprowadza regularne rejsy cargo z polskiego lotniska. Powstanie tam "regionalny hub"
Już wkrótce Lufthansa Cargo, będąca filią niemieckich, narodowych linii lotniczych Lufthansa, uruchomi regularne połączenia cargo między Polską a Niemcami - donosi wnp.pl. Wojciech Ryglewicz, dyrektor Lufthansy Cargo na Europę Środkowo-Wschodnią przyznał w rozmowie z serwisem, że pierwsze połączenie wystartuje 3 kwietnia. Dodał, że Lufthansa Cargo od lat pracuje nad "umocnieniem pozycji lotniska w Katowicach na frachtowej mapie Europy".
Lotnisko Katowice-Pyrzowice należy do największych lotnisk regionalnych w Polsce. W 2024 r. odprawiono na nim rekordowe 6,39 mln pasażerów. Katowice są krajowym liderem w segmencie ruchu czarterowego i jednym z największych lotnisk cargo w Polsce. Wcześniej rekordowy był 2023 r., gdy w Katowicach obsłużono 5,61 mln podróżnych. Teraz katowickie lotnisko ma wyróżniać się również pod względem lotów cargo.
Wojciech Ryglewicz powiedział w rozmowie z serwisem wnp.pl, że pierwsze regularne połączenie wystartuje już niedługo, bo 3 kwietnia. W sezonie letnim loty będą odbywać się w czwartki i soboty. "Loty będą realizowane Airbusem A321, który został skonwertowany z samolotu pasażerskiego na frachtowiec" - wyjaśnił dyrektor Lufthansy Cargo na Europę Środkowo-Wschodnią, dodając, że każdy lot umożliwi przewiezienie do 25 ton ładunku.
"Niestety w branży wciąż pokutuje przekonanie, że Polska to wyłącznie Warszawa. Jako Lufthansa Cargo od blisko czterech lat intensywnie pracujemy nad zmianą tej percepcji i umocnieniem pozycji lotniska w Katowicach na frachtowej mapie Europy" - stwierdził Wojciech Ryglewicz.
Zapytany o to, jaka była reakcja rynku na zapowiadane regularne połączenia frachtowe z Katowic do Frankfurtu przyznał, że "ogłoszenie inauguracji spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem". Rozmówca serwisu wyjaśnił, że Lufthansa Cargo już od dłuższego czasu przygotowywała się do tego przedsięwzięcia, mając na uwadze m.in. to, że będzie to wiążąca się z poniesieniem dodatkowych kosztów usługa premium, która pozwoli klientom, głównie firmom spedycyjnym, na zaoszczędzenie czasu.
"W Katowicach powstanie regionalny hub, który stanie się kluczowym centrum operacyjnym dla południowej i centralnej Polski oraz naszych południowych sąsiadów" - podkreślił. Powołując się na swoją ostatnią rozmowę z prezesem Lufthansy Cargo, Wojciech Ryglewicz dodał, że Europa Środkowo-Wschodnia ma duży potencjał, a "Polska ma ogromne szanse na znaczący wzrost w sektorze cargo".
"W trakcie dwunastu pełnych miesięcy 2024 r. terminal cargo w Katowice Airport obsłużył 37 182 tony frachtu, czyli o 1 248 ton więcej (+3,5 proc.) niż w tym samym czasie rok wcześniej. Rezultat osiągnięty w minionym roku był drugim najlepszym w historii Katowice Airport - rekordowy wynik w segmencie przewozów towarowych odnotowano w 2022 r., kiedy w Pyrzowicach obsłużono 40 646 tony cargo" - czytamy na stronie katowickiego portu.
Dodano, że w 2025 r. oferta Lufthansy Cargo zostanie uzupełniona o regularne rejsy cargo z Katowice Airport do Frankfurtu, realizowane Airbusem A321F.