Marketing w erze 2.0
Najnowsze badania Direct Marketing Association dowodzą, że Web 2.0 umożliwia pełną integrację działań z zakresu marketingu bezpośredniego i budowy marki. Czy oznacza to, że marketing wkroczył w erę 2.0?
Według raportu "New Media Emergence in DM & Brand", najczęściej stosowanymi przez marketerów narzędziami Web 2.0 są: blogi - 25.6 proc., wideo online - 24.4 proc., treści generowane przez użytkowników (UGC) -18.8 proc. oraz wirtualne społeczności -18.1 proc.
85 proc. marketerów badanych przez Direct Marketing Association uważa, że Web 2.0 efektywnie zwiększa zaangażowanie klientów. Uwidacznia się to we wzroście sprzedaży. 84 proc. twierdzi, że zastosowanie blogów i innych narzędzi tego typu, daje możliwość budowy społeczności lojalnych klientów związanych z konkretną marką lub produktem. Opinii marketerów nie potwierdza jednak udział nakładów na Web 2.0 w budżetach reklamowych - ich maksymalny poziom osiąga 25 proc.
Web 2.0 odkrywa nowe możliwości przed marketerami. Kluczową kwestią jest ich umiejętne wykorzystanie. W Polsce do najpopularniejszych instrumentów Web 2.0 należą serwisy społecznościowe oraz blogi. Firmy działające na polskim rynku korzystają z nich coraz częściej. Przykładem może być ostatnio uruchomiony serwis społecznościowy Gellwe. Web 2.0 wyraźnie ewoluuje w kierunku zastosowań marketingowych. Wydaje się jednak, że musi jeszcze minąć trochę czasu zanim marketerzy w pełni docenią jego zalety. - komentuje Łukasz Wołek, managing director agencji interaktywnej EURA7.
(opr. KM)