Z shakeomatu dwie zniżki naraz w Biedronce. Zakupy muszą odbyć się w konkretnych godzinach
Biedronka w maju 2022 roku uruchomiła w swojej aplikacji Biedronka shakeomat, czyli funkcję udostępniania klientom spersonalizowanych zniżek na zakupy konkretnych produktów. Odpowiednią ofertę możemy "wytrząsnąć" poprzez fizyczne potrząsanie telefonem lub przycisk w aplikacji. Od niedawna w aplikacji możemy odebrać dwie zniżki dziennie. Co ciekawe, oferty można zgarnąć naraz w trakcie jednych zakupów.
Biedronka w maju ubiegłego roku uruchomiła aplikację mobilną w nowej wersji. Już po miesiącu wśród jej funkcji znalazł się shakeomat, czyli funkcja w ramach której prosta aktywność w aplikacji nagradzana jest udzieleniem spersonalizowanego rabatu na wskazany produkt.
Shakeomat na początku lutego 2023 roku przeszedł zmiany, które wprowadziły w funkcji możliwość przekazania dwóch spersonalizowanych zniżek w ciągu jednego dnia. Udzielanie rabatów jest tak rozłożone, by pierwszą i drugą zniżkę oddzielał określony czas.
Możliwe, że ma to zachęcić do dwóch odwiedzin w sklepie jednego dnia. Warto jednak pamiętać, że czas, jaki dzieli odbiór pierwszej zniżki w shakeomacie od drugiej, zmienia się wraz z porą dnia.
Klienci, którzy zwykli robić zakupy w późniejszych porach dnia, mogli zauważyć, że odstęp czasowy między jedną zniżką w shakeomacie a drugą wynosi wieczorem kilka minut, a czasami nawet kilkadziesiąt sekund. Redakcja Biznes Interia zwróciła się w tym względzie do biura prasowego sieci Biedronka z zapytaniem dotyczącym godzin dzielących zniżki w aplikacji.
Okazuje się, że faktycznie zniżki w aplikacji Biedronka są udzielane z mniejszym odstępem czasowym, im później nastąpi odbiór pierwszej ze zniżek. Jak wskazano w komunikacie Biedronki, przyświecająca takiemu rozwiązaniu ideą jest chęć udostępnienia klientom dwóch zniżek dziennie niezależnie od tego, kiedy wykonują zakupy.
- Odstęp między dwoma ofertami Shakeomatu jest ustalany za pośrednictwem algorytmu i jest uzależniony od godziny pierwszego "wytrząśnięcia" oferty. Im później w ciągu pierwszej połowy dnia to zrobimy, tym krótszy odstęp do możliwości skorzystania z kolejnej oferty. Chcemy, aby klienci mieli realną możliwość wykorzystania dwóch ofert promocyjnych dziennie - Marek Złakowski, dyrektor ds. rozwoju relacji z klientem i cyfryzacji w Biedronce.
Przemysław Terlecki