Biedronka - topowa marka spożywcza

Piąty raz z rzędu Biedronka zwyciężyła w branży sieci handlowych rankingu "Top Marka". Na drugim miejscu znalazło się Tesco, a za nim Lidl - wynika z raportu przygotowanego przez magazyn "Press" i agencję informacyjną "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów".

Piąty raz z rzędu Biedronka zwyciężyła w branży sieci handlowych rankingu "Top Marka". Na drugim miejscu znalazło się Tesco, a za nim Lidl - wynika z raportu przygotowanego przez magazyn "Press" i agencję informacyjną "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów".

Przewaga Biedronki nad pozostałymi markami sektora była miażdżąca. Sieć zdobyła ponad dwukrotnie większą liczbę punktów niż każdy z pozostałych brandów w finałowej piątce, przy czym ponad połowę tej sumy stanowiły oceny za zasięg publikacji. Walka o kolejne miejsca była wyrównana. Znajdujące się na 2. miejscu Tesco wyprzedziło markę Lidl zaledwie dwoma punktami, a czwarty Carrefour - trzema. Top 5 zamknął Auchan.

O Biedronce pisano głównie w kontekście zmian w prawie, takich jak podatek handlowy, program 500+ i zakaz handlu w niedziele. Carrefour mógł pochwalić się największą liczbą punktów za wydźwięk publikacji - stanowiły one 25 proc. przekazu.

Reklama

- Najkorzystniejszy okazał się przekaz o Carrefourze, m.in. dzięki uruchomieniu usługi click & collect, planowanej inauguracji pierwszego w Polsce konceptu Marketplace, w którym producenci będą mogli bezpośrednio oferować swoje produkty klientom, oraz o innowacyjnym programie SąSiatki bazującym na collaborative economy, czyli ekonomii współpracy - czytamy w raporcie "Top Marka" w komentarzu Jerzego Wolfa, analityka mediów PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Z wyliczeń ekwiwalentu reklamowego wynika, że lider rankingu musiałby wydać ponad 168 mln zł, aby wykupić powierzchnię w prasie równą wartości opublikowanych materiałów. Blisko 120 mln warte były informacje na temat Tesco, a prawie 70 mln przekaz o Carrefourze.

Biedronka była także najczęściej wymienianą marką w internecie - blisko 28 tys. materiałów. Lidl okazał się popularniejszy w sieci niż Tesco, a Auchan aktywniejszy od Carrefoura, o którym jako jedynym publikowano głównie w witrynach ogólnopolskich - 62 proc. przekazu - o profilu specjalistycznym. Pozostałe marki pojawiały się przede wszystkim w serwisach regionalnych. Biedronka to sieć, o której najczęściej pisano na blogach.

W serwisach społecznościowych doszło do poważnych przetasowań. Najczęściej wzmiankowano o Biedronce - 1,2 mln informacji. Ubiegłoroczny lider - Tesco - znalazł się na 3. pozycji z wynikiem 0,4 mln wzmianek. Na 2. miejscu uplasował się Lidl, który zebrał blisko 0,5 mln informacji. Poza podium znalazły się Auchan i Carrefour - po 0,1 mln informacji. O wszystkich brandach pisano najczęściej na Facebooku. Tesco zauważalne było także na Twitterze, a Lidl - na YouTube i Instagramie. Analiza materiału pod względem płci autorów wpisów wykazała, że większość stanowiły kobiety.

W X edycji raportu "Top Marka" badaniem objęto materiały prasowe i internetowe opublikowane w okresie od 1 lipca 2016 roku do 30 czerwca 2017 roku - łącznie 32 mln. Informacje poddane analizie dotyczyły najpopularniejszych marek z 11 branż, które najczęściej występowały w prasie: motoryzacji, energetyki, telewizji, bankowości, stacji paliw, telekomunikacji, ubezpieczeń, sieci handlowych, radia, artykułów spożywczych i farmacji. Łącznie w raporcie opisano 117 brandów.

Więcej na temat wyników badania Top Marka 2017

PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i Magazyn Press wyrażają zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełne nazwy firm: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i Magazyn Press).

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »