W czwartek i piątek, 6 i 7 listopada, zarówno ING Bank Śląski, jak i PKO Bank Polski poinformowały o planowanych pracach technicznych. Jak wynika z oficjalnych komunikatów obu instytucji, przerwy mają charakter tymczasowy i są częścią cyklicznych działań modernizacyjnych, które mają na celu poprawę bezpieczeństwa oraz jakości usług.
ING Bank Śląski z nocnymi utrudnieniami w obsłudze kart
Jak poinformował ING Bank Śląski w oficjalnym komunikacie, w nocy z czwartku na piątek (6/7 listopada) w godzinach od 1:00 do 6:00 prowadzone będą prace serwisowe. W tym czasie utrudniona będzie obsługa większości funkcji związanych z kartami w systemach Moje ING oraz ING Business.
Bank szczegółowo wymienia operacje, które nie będą w tym czasie dostępne. Klienci nie będą mogli m.in. aktywować kart, zmieniać limitów transakcyjnych, ubezpieczać kart, nadawać kodów PIN ani zamawiać nowych kart płatniczych. Utrudnienia obejmą też przypisywanie kart do telefonu w aplikacji Moje ING Mobile oraz dodawanie kart do portfeli zewnętrznych - Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay.
Dodatkowo, jak informuje ING, mogą wystąpić problemy z realizacją transakcji kartami w bankomatach, wpłatomatach i terminalach płatniczych, a także z płatnościami internetowymi 3DSecure. Bank zaznacza jednak, że transakcje BLIK będą działały normalnie.
W komunikacie zalecono klientom, by - jeśli to możliwe - "zrobili niezbędne zakupy poza godzinami prac serwisowych", a w razie konieczności zastrzeżenia karty kontaktowali się z infolinią pod numerem +48 32 357 00 12.
PKO BP: Przerwa tylko na stronie internetowej
Z kolei PKO Bank Polski poinformował w specjalnym komunikacie o pracach technicznych zaplanowanych na czwartek, 6 listopada, w godzinach 00:00-03:00. Jak podano w komunikacie banku, w tym czasie nie będzie można korzystać z informacyjnej strony www.pkobp.pl.
Największy bank w Polsce uspokaja jednak swoich klientów, że prace nie obejmą kluczowych usług. Bez zakłóceń działać będą karty płatnicze, serwisy internetowe iPKO i iPKO biznes, aplikacja IKO, płatności w internecie "Płacę z iPKO", a także serwis telefoniczny iPKO.
PKO BP zakończył komunikat krótkim oświadczeniem: "Przepraszamy za niedogodności".
Dwie różne skale, ten sam cel
Choć zakres zapowiadanych prac w obu bankach jest różny - od ograniczeń w transakcjach kartowych w ING po czasowe wyłączenie strony informacyjnej PKO BP - cel pozostaje wspólny: utrzymanie i rozwój infrastruktury technologicznej.
Listopadowe prace to przypomnienie, że w coraz bardziej cyfrowej bankowości nawet krótkie przerwy techniczne mogą mieć znaczenie, szczególnie dla klientów korzystających z usług nocą lub w godzinach wczesnoporannych.











