W poniedziałek, 1 marca Agora (AGO) rozpoczęła notowania od poziomu 6,44 zł, czyli o 1,23 proc. mniej niż na zamknięciu piątkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 6,52 zł. O godzinie 10.53 kurs akcji spadł do poziomu 6,42 zł, a następnie o 11.58 wzrósł do wartości 6,66 zł, by na zamknięciu spaść do poziomu 6,56 zł.
Liczba transakcji dla spółki Agora wyniosła 23, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 12 279 sztuk. Obroty wyniosły 80,3 tys. zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Analizowana sesja była kolejną wzrostową. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki wzrosła o 0,92 proc., w ciągu miesiąca zmniejszyła się o 4,93 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy obniżyła się o 41,95 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 38,69 proc.
W poniedziałek Agora zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 1,83 proc. do poziomu 58 012 punktów, a wartość spółki wzrosła tylko o 0,61 proc. Spółki medialne do których należy także Agora ciągnęły mocno rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 1,39 proc. do poziomu 6 197 punktów. Pomimo negatywnego oddziaływania sektora medialnego na rynek indeks WIG wzrósł. W odniesieniu do analizowanej spółki cała branża medialna zachowywała się dużo gorzej niż Agora, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 1,39 proc., a wartość spółki wzrosła o 0,61 proc.
Agora jest jedną z największych spółek medialnych w Polsce. Jej oferta obejmuje sieć kin (Helios SA), firmę produkcji i dystrybucji filmowej Next Film, prasę (m.in. Gazetę Wyborczą), reklamę zewnętrzną (AMS SA), serwisy internetowe (Gazeta.pl, Sport.pl, Tokfm.pl) i stacje radiowe (m.in.: Tok FM, Złote Przeboje, Rock Radio i Radio Pogoda), a także wydawnictwa książkowe i płytowe. Od 2018 r. Grupa działa także na rynku gastronomicznym. (na podst. GPW).