W poniedziałek, 11 stycznia Dębica (DBC) rozpoczęła notowania od poziomu 82,8 zł, czyli o 0,72 proc. mniej niż na zamknięciu piątkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 83,4 zł. O godzinie 9.34 kurs akcji wzrósł do poziomu 83,4 zł, a następnie, spadł do wartości 81,6 na zamknięciu.
Liczba transakcji dla spółki Dębica wyniosła 28, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 1 617 sztuk. Obroty wyniosły 133 tys. zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Analizowana sesja była kolejną spadkową. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zwiększyła się o 4,08 proc., w ciągu miesiąca wzrosła o 4,88 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy spadła o 1,69 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 4,08 proc.
W poniedziałek Dębica zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG spadł o 0,12 proc. do poziomu 59 773 punktów, a wartość spółki spadła aż o 2,16 proc. Spółki motoryzacyjne do których należy także Dębica pchały mocno rynek do góry, wartość indeksu WIG-MOTO wzrosła o 2,37 proc. do poziomu 4 560 punktów. Pomimo pozytywnego oddziaływania branży motoryzacyjnej na rynek indeks WIG spadł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor motoryzacyjny zachowywał się dużo lepiej niż Dębica, gdyż wartość indeksu WIG-MOTO wzrosła o 2,37 proc., a wartość spółki spadła o 2,16 proc.
Dębica to wiodący na polskim rynku producent opon do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych z grupy Goodyear (największy w Europie zakład koncernu). Spółka produkuje opony takich marek, jak: Dębica, Goodyear, Dunlop, Fulda i Sava. Sprzedaje swoje produkty w Polsce i 60 krajach na sześciu kontynentach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, USA i Brazylii. (na podst. GPW).