W poniedziałek, 11 stycznia Euracash (EUR) rozpoczął notowania od poziomu 14,9 zł, czyli o 1,02 proc. więcej niż na zamknięciu piątkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 14,75 zł. To była także maksymalna wartość tej spółki tego dnia. Poziom minimalny - 14,48 zł - spółka osiągnęła na zamknięciu.
Liczba transakcji dla spółki Euracash wyniosła 111, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 280 230 sztuk. Obroty wyniosły 4,06 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka przełamała tendencję wzrostową trwającą od 2 sesji i odnotowała spadek. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zwiększyła się o 3,76 proc., w ciągu miesiąca wzrosła o 3,25 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy obniżyła się o 31,57 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 3,76 proc.
W poniedziałek Euracash zachowywał się gorzej niż rynek. Indeks WIG spadł o 0,12 proc. do poziomu 59 773 punktów, a wartość spółki spadła aż o 0,81 proc.
Eurocash jest grupą zajmującą się hurtową oraz detaliczną dystrybucją żywności i innych produktów szybko zbywalnych (FMCG). Jej klientami są właściciele sklepów małoformatowych, których grupa wspiera w obszarze marketingu, technologii i edukacji. Działalność hurtowa prowadzona jest poprzez sieć hurtowni Cash&Carry oraz dystrybucję z dowozem do klienta, w tym z wykorzystaniem platformy e-commerce (eurocash.pl). Firma obsługuje blisko 80 tys. placówek detalicznych (w tym kilkanaście tysięcy sklepów w miękkiej franczyzie: abc, Groszek, Euro Sklep, Gama i Lewiatan). Działalność detaliczna grupy obejmuje sieć supermarketów Delikatesy Centrum (własnych i zrzeszonych w ramach twardej franczyzy) oraz sieć saloników prasowych Inmedio (na podst. GPW).