Notowania akcji spółki Global Cosmed S.A. z 12 maja 2021 roku

W środę, 12 maja Global Cosmed S.A. (GLC) rozpoczął notowania od poziomu 4,48 zł, czyli o 2,75 proc. więcej niż na zamknięciu wtorkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 4,36 zł. O godzinie 14.04 kurs akcji wzrósł do poziomu 4,5 zł, a następnie, o 14.15, spadł do wartości 4,46 zł, by ostatecznie zakończyć notowania na tym poziomie.

Liczba transakcji dla spółki Global Cosmed S.A. wyniosła 14, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 5 708 sztuk. Wzrost odbył się przy małym obrocie, więc inwestorzy powinni obserwować co będzie się działo na kolejnych sesjach. Obroty wyniosły 25,6 tys. złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 229 tys. zł.

Reklama

Spółka, po poprzednim spadku, odnotowała wzrost i powróciła do zachowania które występowało wcześniej. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki obniżyła się o 3,04 proc., w ciągu miesiąca zmniejszyła się o 15,85 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy wzrosła o 21,86 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 42,04 proc.

W środę Global Cosmed S.A. zachowywał się lepiej niż rynek. Indeks WIG spadł o 0,54 proc. do poziomu 62 214 punktów, a wartość spółki wzrosła o 2,29 proc. Spółki odzieżowe do których należy także Global Cosmed S.A. ciągnęły mocno rynek w dół, wartość indeksu WIG-ODZIEZ spadła o 5,04 proc. do poziomu 6 682 punktów. To między innymi słaba kondycja spółek z sektora odzieżowego na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG spadł. W odniesieniu do analizowanej spółki cała branża odzieżowa zachowywała się dużo gorzej niż Global Cosmed S.A., gdyż wartość indeksu WIG-ODZIEZ spadła o 5,04 proc., a wartość spółki wzrosła o 2,29 proc.

Grupa Global Cosmed zrzesza firmy produkujące wyroby kosmetyczne i chemię gospodarczą. Koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, tj. Kret, Sofin, Apart Natural i Bobini, wiążąc szczególne nadzieje z ekspansją zagraniczną - na rynek niemiecki, a także w Azji (Chiny oraz Korea Południowa). Rozwija także aktywność w segmencie private label. Dostarcza wyroby do praktycznie wszystkich liczących się na terenie kraju i regionu graczy rynkowych, takich jak sieć Biedronka, Lidl, Aldi, Kaufland, czy Rossmann. (na podst. GPW).

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »