W piątek, 19 lutego Harper Hygienics S.A. (HRP) rozpoczął notowania od poziomu 13,95 zł, czyli o 1,41 proc. mniej niż na zamknięciu czwartkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 14,15 zł. To była minimalna wartość tej spółki tego dnia. Poziom maksymalny - 14,3 zł - spółka osiągnęła o godzinie 13.38 by na zamknięciu spaść do poziomu 14,1 zł.
Liczba transakcji dla spółki Harper Hygienics S.A. wyniosła 39, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 17 933 sztuk. Obroty wyniosły 253 tys. zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Analizowana sesja była trzecią sesją spadkową. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki spadła o 2,76 proc., w ciągu miesiąca wzrosła o 4,83 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się o 14000,00 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 1 310 proc.
W piątek Harper Hygienics S.A. zachowywał się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 0,05 proc. do poziomu 58 713 punktów, a wartość spółki spadła o 0,35 proc. Spółki z branży odzieżowej do których należy także Harper Hygienics S.A. ciągnęły mocno rynek w dół, wartość indeksu WIG-ODZIEZ spadła o 1,37 proc. do poziomu 5 297 punktów. Pomimo negatywnego oddziaływania sektora odzieżowego na rynek indeks WIG wzrósł.
Harper Hygienics to wywtórca produktów kosmetyczno-higienicznych do oczyszczania skóry. Główna marka spółki to Cleanic, pod którą oferowanych jest kilkadziesiąt produktów. Firma zajmuje się także produkcją marek własnych dla sieci handlowych. Duża część produkcji trafia na eksport. (na podst. GPW).