Notowania akcji spółki LiveChat Software z 12 października 2021 roku
We wtorek, 12 października LiveChat Software (LVC) rozpoczął notowania od poziomu 123,2 zł, czyli o 0,32 proc. mniej niż na zamknięciu poniedziałkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 123,6 zł. To była także maksymalna wartość tej spółki tego dnia. Poziom minimalny - 118,6 zł - spółka osiągnęła na zamknięciu.
Liczba transakcji dla spółki LiveChat Software wyniosła 96, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 53 594 sztuk. Spadek był przy dużym obrocie, co może budzić niepokój wśród inwestorów. Obroty wyniosły 6,29 mln złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 2,34 mln zł.
Spółka, po poprzednim wzroście, odnotowała spadek podobnie jak to miało miejsce w ostatni piątek, czyli obserwujemy dużą zmienność notowań i nie można przewidzieć kierunku w którym one podążą. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zwiększyła się o 17,86 proc., w ciągu miesiąca wzrosła o 3,76 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się o 25,93 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 20,44 proc.
We wtorek LiveChat Software zachowywał się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 0,37 proc. do poziomu 74 737 punktów, a wartość spółki spadła o 1,78 proc. Spółki z branży IT do których należy także LiveChat Software pchały rynek do góry, wartość indeksu WIG-INFO wzrosła o 0,59 proc. do poziomu 4 927 punktów. To między innymi dobra kondycja spółek z sektora IT na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG wzrósł. W odniesieniu do analizowanej spółki cała branża IT zachowywała się dużo lepiej niż LiveChat Software, gdyż wartość indeksu WIG-INFO wzrosła o 0,59 proc., a wartość spółki spadła o 1,78 proc.
LiveChat Software to spółka informatyczna działająca na rynku globalnym i oferująca w modelu SaaS (Software as a Service) usługi wspierające sprzedaż i obsługę klientów. Produkt LiveChat służy do szybkiego i intuicyjnego kontaktu klientów odwiedzających firmową stronę WWW z pracownikami firmy. Spółka koncentruje się na dalszym udoskonalaniu produktu LiveChat przez zespół deweloperów, oferowaniu najwyższej jakości obsługi klienta oraz tworzeniu nowych kanałów pozyskiwania klientów. (na podst. GPW).