Notowania akcji spółki LPP z 10 marca 2022 roku
W czwartek, 10 marca LPP (LPP) rozpoczęło notowania od poziomu 9680 zł, czyli o 2,43 proc. więcej niż na zamknięciu środowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 9450,0 zł. O godzinie 9.12 kurs akcji wzrósł do poziomu 10320 zł, a następnie, o 15.36, spadł do wartości 9270 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 9405 zł.
Liczba transakcji dla spółki LPP wyniosła 122, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 6 900 sztuk. Obroty wyniosły 63,5 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka przełamała tendencję wzrostową trwającą od 2 sesji i odnotowała spadek. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zwiększyła się o 2,62 proc., w ciągu miesiąca obniżyła się o 38,73 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy wzrosła o 20,58 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 10,91 proc.
W czwartek LPP zachowywało się gorzej niż rynek. Indeks WIG spadł o 0,2 proc. do poziomu 59 797 punktów, a wartość spółki spadła aż o 0,48 proc. Spółki odzieżowe do których należy także LPP pchały rynek do góry, wartość indeksu WIG-ODZIEZ wzrosła o 0,64 proc. do poziomu 5 406 punktów. Pomimo pozytywnego oddziaływania branży odzieżowej na rynek indeks WIG spadł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor odzieżowy zachowywał się dużo lepiej niż LPP, gdyż wartość indeksu WIG-ODZIEZ wzrosła o 0,64 proc., a wartość spółki spadła o 0,48 proc.
LPP zajmuje się projektowaniem i dystrybucją odzieży w Polsce, krajach Europy Centralnej, Wschodniej i Zachodniej oraz krajach Bliskiego Wschodu. Produkcja odzieży jest zlecana zakładom w Polsce i zagranicą (głównie Chiny). LPP zarządza pięcioma markami: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Międzynarodowa sieć sprzedaży liczy obecnie blisko 1800 salonów stacjonarnych na 25 krajach. (na podst. GPW).