Notowania akcji spółki LPP z 23 marca 2023 roku
W czwartek, 23 marca LPP (LPP) rozpoczęło notowania od poziomu 9250 zł, czyli o 0,38 proc. mniej niż na zamknięciu środowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 9285,0 zł. O godzinie 9.43 kurs akcji spadł do poziomu 9145 zł, a następnie o 16.15 wzrósł do wartości 9450 zł, by na zamknięciu spaść do poziomu 9390 zł.
Liczba transakcji dla spółki LPP wyniosła 80, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 1 156 sztuk. Obroty wyniosły 10,8 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka, po poprzednim spadku, odnotowała wzrost i powróciła do zachowania które występowało wcześniej. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zwiększyła się o 0,97 proc., w ciągu miesiąca obniżyła się o 5,96 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zmniejszyła się o 9,19 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 11,83 proc.
W czwartek LPP zachowywało się lepiej niż rynek. Indeks WIG spadł o 0,01 proc. do poziomu 56 984 punktów, a wartość spółki wzrosła o 1,13 proc. Spółki odzieżowe do których należy także LPP pchały rynek do góry, wartość indeksu WIG-ODZIEZ wzrosła o 0,87 proc. do poziomu 5 256 punktów. Pomimo pozytywnego oddziaływania branży odzieżowej na rynek indeks WIG spadł.
LPP zajmuje się projektowaniem i dystrybucją odzieży w Polsce, krajach Europy Centralnej, Wschodniej i Zachodniej oraz krajach Bliskiego Wschodu. Produkcja odzieży jest zlecana zakładom w Polsce i zagranicą (głównie Chiny). LPP zarządza pięcioma markami: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Międzynarodowa sieć sprzedaży liczy obecnie blisko 1800 salonów stacjonarnych na 25 krajach. (na podst. GPW).