Notowania akcji spółki Text S.A. z 5 czerwca 2025 roku
W czwartek, 5 czerwca Text S.A. (TXT) rozpoczął notowania od poziomu 57,5 zł, czyli o 0,88 proc. więcej niż na zamknięciu środowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 57,0 zł. O godzinie 9.24 kurs akcji wzrósł do poziomu 58,85 zł, a następnie, o 16.40, spadł do wartości 55,35 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 55,7 zł.
Liczba transakcji dla spółki Text S.A. wyniosła 114, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 164 994 sztuk. Spadek był przy dużym obrocie, co może budzić niepokój wśród inwestorów. Obroty wyniosły 9,3 mln złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 2,34 mln zł.
Spółka, po poprzednim wzroście, odnotowała spadek podobnie jak to miało miejsce w ostatni wtorek, czyli obserwujemy dużą zmienność notowań i nie można przewidzieć kierunku w którym one podążą. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki wzrosła o 0,81 proc., w ciągu miesiąca zmniejszyła się o 0,98 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy obniżyła się o 33,69 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 15,35 proc.
W czwartek Text S.A. zachowywał się gorzej niż rynek. Indeks WIG spadł o 1,14 proc. do poziomu 100 228 punktów, a wartość spółki spadła aż o 2,28 proc. Spółki z sektora IT do których należy także Text S.A. pchały rynek do góry, wartość indeksu WIG-INFO wzrosła o 0,01 proc. do poziomu 8 997 punktów. Pomimo pozytywnego oddziaływania branży IT na rynek indeks WIG spadł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor IT zachowywał się dużo lepiej niż Text S.A., gdyż wartość indeksu WIG-INFO wzrosła o 0,01 proc., a wartość spółki spadła o 2,28 proc.
Text S.A. to spółka informatyczna działająca na rynku globalnym i oferująca w modelu SaaS (Software as a Service) usługi wspierające sprzedaż i obsługę klientów. Produkt LiveChat służy do szybkiego i intuicyjnego kontaktu klientów odwiedzających firmową stronę WWW z pracownikami firmy. Spółka koncentruje się na dalszym udoskonalaniu produktu LiveChat przez zespół deweloperów, oferowaniu najwyższej jakości obsługi klienta oraz tworzeniu nowych kanałów pozyskiwania klientów. (na podst. GPW).