Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 10 czerwca 2025 roku
We wtorek, 10 czerwca Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 83,5 zł, czyli o 0,6 proc. więcej niż na zamknięciu poniedziałkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 83,0 zł. O godzinie 9.40 kurs akcji wzrósł do poziomu 85,6 zł, a następnie, o 16.45, spadł do wartości 83,1 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 83,2 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 70, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 15 694 sztuk. Obroty wyniosły 1,31 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Analizowana sesja była kolejną wzrostową. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki obniżyła się o 3,26 proc., w ciągu miesiąca zmniejszyła się o 10,34 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy spadła o 25,45 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 6,26 proc.
We wtorek Wirtualna Polska zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 1,74 proc. do poziomu 102 091 punktów, a wartość spółki wzrosła tylko o 0,24 proc. Spółki medialne do których należy także Wirtualna Polska ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,08 proc. do poziomu 7 389 punktów. Pomimo negatywnego oddziaływania sektora medialnego na rynek indeks WIG wzrósł. W odniesieniu do analizowanej spółki cała branża medialna zachowywała się gorzej niż Wirtualna Polska, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,08 proc., a wartość spółki wzrosła o 0,24 proc.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).