W czwartek, 11 lutego Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 88,6 zł, czyli o 0,68 proc. więcej niż na zamknięciu środowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 88,0 zł. O godzinie 11.45 kurs akcji spadł do poziomu 88,2 zł, a następnie o 15.04 wzrósł do wartości 90 zł, by ostatecznie zakończyć notowania na tym poziomie.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 19, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 1 456 sztuk. Wzrost odbył się przy małym obrocie, więc inwestorzy powinni obserwować co będzie się działo na kolejnych sesjach. Obroty wyniosły 130 tys. złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 630 tys. zł.
Spółka, po poprzednim spadku, odnotowała wzrost podobnie jak to miało miejsce w ostatni wtorek, czyli obserwujemy dużą zmienność notowań i nie można przewidzieć kierunku w którym one podążą. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zwiększyła się o 2,27 proc., w ciągu miesiąca wzrosła o 2,74 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się o 6,13 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 5,88 proc.
W czwartek Wirtualna Polska zachowywała się lepiej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 1,83 proc. do poziomu 57 790 punktów, a wartość spółki wzrosła aż o 2,27 proc. Spółki z sektora medialnego do których należy także Wirtualna Polska pchały mocno rynek do góry, wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 1,93 proc. do poziomu 5 919 punktów. To między innymi dobra kondycja spółek z branży medialnej na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG wzrósł.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).