W poniedziałek, 11 stycznia Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 87,8 zł, czyli o 0,23 proc. więcej niż na zamknięciu piątkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 87,6 zł. O godzinie 13.32 kurs akcji wzrósł do poziomu 88,8 zł, a następnie, o 16.48, spadł do wartości 86,8 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 87 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 36, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 6 746 sztuk. Obroty wyniosły 313 tys. zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Analizowana sesja była czwartą sesją spadkową. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki spadła o 3,76 proc., w ciągu miesiąca wzrosła o 7,41 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się o 17,25 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 3,76 proc.
W poniedziałek Wirtualna Polska zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG spadł o 0,12 proc. do poziomu 59 773 punktów, a wartość spółki spadła aż o 0,68 proc. Spółki z branży medialnej do których należy także Wirtualna Polska ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,11 proc. do poziomu 5 798 punktów. To między innymi słaba kondycja spółek z sektora medialnego na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG spadł.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).