Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 14 kwietnia 2025 roku
W poniedziałek, 14 kwietnia Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 90 zł, czyli o 1,01 proc. więcej niż na zamknięciu piątkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 89,1 zł. O godzinie 9.30 kurs akcji wzrósł do poziomu 91,5 zł, a następnie, o 16.40, spadł do wartości 86,8 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 87,9 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 70, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 9 637 sztuk. Obroty wyniosły 864 tys. zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka przełamała tendencję wzrostową trwającą od 2 sesji i odnotowała spadek. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki wzrosła o 7,59 proc., w ciągu miesiąca zwiększyła się o 19,43 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zmniejszyła się o 29,68 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 12,26 proc.
W poniedziałek Wirtualna Polska zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 2,9 proc. do poziomu 93 759 punktów, a wartość spółki spadła o 1,35 proc. Spółki medialne do których należy także Wirtualna Polska pchały rynek do góry, wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 0,54 proc. do poziomu 7 062 punktów. To między innymi dobra kondycja spółek medialnych na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG wzrósł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor medialny zachowywał się dużo lepiej niż Wirtualna Polska, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 0,54 proc., a wartość spółki spadła o 1,35 proc.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).