Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 15 października 2020 roku
W czwartek, 15 października Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 74 zł, czyli o 1,37 proc. więcej niż na zamknięciu środowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 73,0 zł. O godzinie 9.12 kurs akcji spadł do poziomu 69,2 zł, a następnie o 9.18 wzrósł do wartości 74,2 zł, by na zamknięciu spaść do poziomu 73 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 41, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 37 805 sztuk. Sesja była przy dużym obrocie, który wyniósł 2,74 mln złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 802 tys. zł.
Spółka utrzymała na zamknięciu poziom notowań z ostatniej sesji. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zwiększyła się o 7,04 proc., w ciągu miesiąca wzrosła o 4,89 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się o 10,61 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 4,58 proc.
W czwartek Wirtualna Polska zachowywała się lepiej niż rynek. Indeks WIG spadł o 2,29 proc. do poziomu 47 482 punktów, a wartość spółki nie zmieniła się. Spółki medialne do których należy także Wirtualna Polska ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,50 proc. do poziomu 4 866 punktów. To między innymi słaba kondycja spółek z branży medialnej na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG spadł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor medialny zachowywał się gorzej niż Wirtualna Polska, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,50 proc., a wartość spółki nie zmieniła się.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).