Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 17 stycznia 2025 roku
W piątek, 17 stycznia Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 70 zł, czyli o 1,01 proc. więcej niż na zamknięciu czwartkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 69,3 zł. O godzinie 9.25 kurs akcji spadł do poziomu 69,5 zł, a następnie o 10.18 wzrósł do wartości 71,4 zł, by na zamknięciu spaść do poziomu 70,3 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 53, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 6 061 sztuk. Obroty wyniosły 372 tys. zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka przełamała tendencję spadkową trwającą od 4 sesji i odnotowała wzrost. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki obniżyła się o 8,22 proc., w ciągu miesiąca zwiększyła się o 2,48 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zmniejszyła się o 40,42 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 10,22 proc.
W piątek Wirtualna Polska zachowywała się lepiej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 1,17 proc. do poziomu 83 676 punktów, a wartość spółki wzrosła aż o 1,44 proc. Spółki medialne do których należy także Wirtualna Polska ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,77 proc. do poziomu 6 544 punktów. Pomimo negatywnego oddziaływania sektora medialnego na rynek indeks WIG wzrósł. W odniesieniu do analizowanej spółki cała branża medialna zachowywała się dużo gorzej niż Wirtualna Polska, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,77 proc., a wartość spółki wzrosła o 1,44 proc.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).