Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 20 listopada 2020 roku
W piątek, 20 listopada Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 81 zł, czyli takiego, na jakim zakończyła się poprzednia sesja. To była minimalna wartość tej spółki tego dnia. Poziom maksymalny - 81,6 zł - spółka osiągnęła o godzinie 13.43 by na zamknięciu spaść do poziomu 81 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 5, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 1 408 sztuk. Sesja odbyła się przy małym obrocie, który wyniósł 59,8 tys. złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 333 tys. zł.
Spółka utrzymała na zamknięciu poziom notowań z ostatniej sesji. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zwiększyła się o 2,53 proc., w ciągu miesiąca wzrosła o 10,96 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się o 18,08 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 16,05 proc.
W piątek Wirtualna Polska zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 1,36 proc. do poziomu 52 354 punktów, a wartość spółki nie zmieniła się. Spółki medialne do których należy także Wirtualna Polska ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,40 proc. do poziomu 5 369 punktów. Pomimo negatywnego oddziaływania branży medialnej na rynek indeks WIG wzrósł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor medialny zachowywał się gorzej niż Wirtualna Polska, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,40 proc., a wartość spółki nie zmieniła się.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).