Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 20 września 2024 roku
W piątek, 20 września Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 92,8 zł, czyli takiego, na jakim zakończyła się poprzednia sesja. O godzinie 16.35 kurs akcji spadł do poziomu 90,5 zł, a następnie wzrósł do wartości 93,1 na zamknięciu.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 59, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 5 523 sztuk. Wzrost był przy małym obrocie, który wyniósł 262 tys. złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 1,69 mln zł.
Spółka przełamała tendencję spadkową trwającą od 4 sesji i odnotowała wzrost. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki obniżyła się o 0,96 proc., w ciągu miesiąca spadła o 0,75 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy zmniejszyła się o 13,64 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 23,44 proc.
W piątek Wirtualna Polska zachowywała się lepiej niż rynek. Indeks WIG spadł o 1,74 proc. do poziomu 81 760 punktów, a wartość spółki wzrosła o 0,32 proc. Spółki medialne do których należy także Wirtualna Polska ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,40 proc. do poziomu 7 123 punktów. To między innymi słaba kondycja spółek z branży medialnej na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG spadł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor medialny zachowywał się gorzej niż Wirtualna Polska, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,40 proc., a wartość spółki wzrosła o 0,32 proc.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).