W poniedziałek, 22 lutego Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 95 zł, czyli o 0,84 proc. mniej niż na zamknięciu piątkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 95,8 zł. To była także maksymalna wartość tej spółki w tym dniu. Poziom minimalny - 92 zł - spółka osiągnęła na zamknięciu.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 28, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 6 253 sztuk. Obroty wyniosły 577 tys. zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka, po poprzednim wzroście, odnotowała spadek podobnie jak to miało miejsce w ostatni czwartek, czyli obserwujemy dużą zmienność notowań i nie można przewidzieć kierunku w którym one podążą. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki wzrosła o 2,22 proc., w ciągu miesiąca zwiększyła się o 3,84 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy wzrosła o 5,26 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 21,05 proc.
W poniedziałek Wirtualna Polska zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG spadł o 0,95 proc. do poziomu 58 157 punktów, a wartość spółki spadła aż o 3,97 proc. Spółki z branży medialnej do których należy także Wirtualna Polska ciągnęły mocno rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 2,88 proc. do poziomu 6 107 punktów. To między innymi słaba kondycja spółek medialnych na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG spadł.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).