Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 23 czerwca 2022 roku
W czwartek, 23 czerwca Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 93,7 zł, czyli o 0,75 proc. więcej niż na zamknięciu środowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 93,0 zł. O godzinie 9.22 kurs akcji spadł do poziomu 93 zł, a następnie o 14.48 wzrósł do wartości 94,3 zł, by na zamknięciu spaść do poziomu 94 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 26, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 3 643 sztuk. Wzrost odbył się przy małym obrocie, więc inwestorzy powinni obserwować co będzie się działo na kolejnych sesjach. Obroty wyniosły 273 tys. złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 1,72 mln zł.
Spółka, po poprzednim spadku, odnotowała wzrost i powróciła do zachowania które występowało wcześniej. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zwiększyła się o 12,57 proc., w ciągu miesiąca zmniejszyła się o 4,76 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy spadła o 11,49 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 19,66 proc.
W czwartek Wirtualna Polska zachowywała się lepiej niż rynek. Indeks WIG spadł o 1,37 proc. do poziomu 52 274 punktów, a wartość spółki wzrosła o 1,08 proc. Spółki z sektora medialnego do których należy także Wirtualna Polska ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,99 proc. do poziomu 5 969 punktów. To między innymi słaba kondycja spółek medialnych na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG spadł. W odniesieniu do analizowanej spółki cały sektor medialny zachowywał się dużo gorzej niż Wirtualna Polska, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,99 proc., a wartość spółki wzrosła o 1,08 proc.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).