Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 29 sierpnia 2024 roku
W czwartek, 29 sierpnia Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 100 zł, czyli o 1,01 proc. więcej niż na zamknięciu środowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 99,0 zł. To była także maksymalna wartość tej spółki tego dnia. Poziom minimalny - 97,7 zł - spółka osiągnęła na zamknięciu.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 43, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 15 127 sztuk. Obroty wyniosły 1,48 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka utrzymała na zamknięciu poziom notowań z ostatniej sesji. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zwiększyła się o 8,79 proc., w ciągu miesiąca wzrosła o 7,49 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy spadła o 13,01 proc., a od początku roku akcjonariusze stracili 18,59 proc.
W czwartek Wirtualna Polska zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 0,83 proc. do poziomu 84 462 punktów, a wartość spółki nie zmieniła się. Spółki medialne do których należy także Wirtualna Polska ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,99 proc. do poziomu 7 424 punktów. Pomimo negatywnego oddziaływania sektora medialnego na rynek indeks WIG wzrósł. W odniesieniu do analizowanej spółki cała branża medialna zachowywała się gorzej niż Wirtualna Polska, gdyż wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,99 proc., a wartość spółki nie zmieniła się.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).