Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 30 grudnia 2021 roku
W czwartek, 30 grudnia Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 142,8 zł, czyli takiego, na jakim zakończyła się poprzednia sesja. O godzinie 9.48 kurs akcji wzrósł do poziomu 143,6 zł, a następnie, o 13.01, spadł do wartości 140,4 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 141 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 64, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 7 826 sztuk. Obroty wyniosły 820 tys. zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka, po poprzednim wzroście, odnotowała spadek podobnie jak to miało miejsce w ostatni wtorek, czyli obserwujemy dużą zmienność notowań i nie można przewidzieć kierunku w którym one podążą. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki wzrosła o 2,62 proc., w ciągu miesiąca zwiększyła się o 3,68 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy wzrosła o 67,86 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 55,97 proc.
W czwartek Wirtualna Polska zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 0,21 proc. do poziomu 69 296 punktów, a wartość spółki spadła o 1,26 proc. Spółki z sektora medialnego do których należy także Wirtualna Polska ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,96 proc. do poziomu 8 763 punktów. Pomimo negatywnego oddziaływania branży medialnej na rynek indeks WIG wzrósł.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).