Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 7 listopada 2023 roku
We wtorek, 7 listopada Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 107,8 zł, czyli o 0,19 proc. mniej niż na zamknięciu poniedziałkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 108,0 zł. To była także maksymalna wartość tej spółki tego dnia. Poziom minimalny - 106,2 zł - spółka osiągnęła na zamknięciu.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 22, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 1 679 sztuk. Spadek odbył się przy małym obrocie, więc inwestorzy powinni obserwować co będzie się działo na kolejnych sesjach. Obroty wyniosły 176 tys. złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 791 tys. zł.
Spółka, po poprzednim wzroście, odnotowała spadek i powróciła do zachowania które występowało wcześniej. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki spadła o 1,12 proc., w ciągu miesiąca zwiększyła się o 6,20 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy wzrosła o 13,95 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 5,15 proc.
We wtorek Wirtualna Polska zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG spadł o 0,76 proc. do poziomu 72 267 punktów, a wartość spółki spadła aż o 1,67 proc. Spółki medialne do których należy także Wirtualna Polska ciągnęły rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 0,95 proc. do poziomu 7 503 punktów. To między innymi słaba kondycja spółek medialnych na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG spadł.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).