W poniedziałek, 7 września Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 76 zł, czyli o 2,15 proc. więcej niż na zamknięciu piątkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 74,4 zł. To była także maksymalna wartość tej spółki tego dnia. Poziom minimalny - 72,2 zł - spółka osiągnęła na zamknięciu.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 24, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 1 305 sztuk. Spadek był przy małym obrocie, więc inwestorzy powinni obserwować co będzie się działo na kolejnych sesjach. Obroty wyniosły 93,5 tys. złotych, a w ostatnim miesiącu średni obrót dla tych akcji wynosił 532 tys. zł.
Spółka, po poprzednim wzroście, odnotowała spadek podobnie jak to miało miejsce w ostatni czwartek, czyli obserwujemy dużą zmienność notowań i nie można przewidzieć kierunku w którym one podążą. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zmniejszyła się o 2,43 proc., w ciągu miesiąca obniżyła się o 3,73 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy wzrosła o 14,60 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 3,44 proc.
W poniedziałek Wirtualna Polska zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 0,58 proc. do poziomu 50 815 punktów, a wartość spółki spadła o 2,96 proc. Spółki z sektora medialnego do których należy także Wirtualna Polska ciągnęły mocno rynek w dół, wartość indeksu WIG-MEDIA spadła o 2,60 proc. do poziomu 5 007 punktów. Pomimo negatywnego oddziaływania branży medialnej na rynek indeks WIG wzrósł.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).