Notowania akcji spółki Wirtualna Polska z 9 czerwca 2025 roku
W poniedziałek, 9 czerwca Wirtualna Polska (WPL) rozpoczęła notowania od poziomu 83,7 zł, czyli o 1,21 proc. więcej niż na zamknięciu piątkowej sesji, gdy rynek ustalił cenę akcji na poziomie 82,7 zł. O godzinie 9.14 kurs akcji wzrósł do poziomu 83,9 zł, a następnie, o 11.32, spadł do wartości 80,7 zł, by na zamknięciu wzrosnąć do poziomu 83 zł.
Liczba transakcji dla spółki Wirtualna Polska wyniosła 93, przy wolumenie obrotu akcjami na poziomie 45 629 sztuk. Obroty wyniosły 3,7 mln zł., co oznacza, że kształtowały się na średnim miesięcznym poziomie generowanym dla spółki.
Spółka przełamała tendencję spadkową trwającą od 2 sesji i odnotowała wzrost. W ciągu ostatniego tygodnia wartość spółki zmniejszyła się o 5,14 proc., w ciągu miesiąca obniżyła się o 10,56 proc. Przez ostatnich 12 miesięcy spadła o 25,63 proc., a od początku roku akcjonariusze zyskali 6 proc.
W poniedziałek Wirtualna Polska zachowywała się gorzej niż rynek. Indeks WIG wzrósł o 1,06 proc. do poziomu 100 345 punktów, a wartość spółki wzrosła tylko o 0,36 proc. Spółki medialne do których należy także Wirtualna Polska pchały rynek do góry, wartość indeksu WIG-MEDIA wzrosła o 0,15 proc. do poziomu 7 395 punktów. To między innymi dobra kondycja spółek z sektora medialnego na sesji miała wpływ na to, że indeks WIG wzrósł.
Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych – Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal o2 oraz specjalistyczne portale wertykalne, w tym m.in.: Money.pl, Biztok (biznes), Dobreprogramy (nowe technologie), Sportowe Fakty (sport), Pudelek (rozrywka), abcZdrowia, Parenting.pl (zdrowie) oraz radia internetowe OpenFM i PolskaStacja. Ponadto Grupa prowadzi działalność na polskim rynku reklamy online oferując swoim klientom szeroką gamę produktów reklamowych. (na podst. GPW).