Jak dostać zwrot za zakupy, kiedy zwracamy towar do sklepu?

Oprac.: Anna Czowalla

Jak zwrócić towar w sklepie online i w sklepie stacjonarnym?
Jak zwrócić towar w sklepie online i w sklepie stacjonarnym?123RF/PICSEL

Prawa konsumenta – czy można wymienić towar na nowy lub żądać zwrotu pieniędzy?

  1. Odstąpienie od umowy: konsument może odstąpić od umowy zakupu w ciągu 14 dni bez podania przyczyny;
  2. Zwrot pełnej kwoty: W przypadku odstąpienia od umowy, sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu pełnej kwoty, w tym kosztów dostawy;
  3. Rękojmia: jeśli towar ma wady, konsument może skorzystać z uprawnień wynikających z rękojmi, np. żądać obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy;
  4. Gwarancja: W sytuacji, gdy towar jest objęty gwarancją, konsument może domagać się naprawy lub wymiany towaru na nowy;
  5. Reklamacja: konsument ma prawo złożyć reklamację wadliwego towaru, a obowiązkiem każdego sprzedawcy jest jej rozpatrzenie. Bez względu na to, jaki będzie jej skutek.

Zobacz również:

    Jak zwrócić produkt w sklepie online?

    1. Poinformujemy sprzedawcę o decyzji zwrotu: należy to zrobić w ciągu 14 dni od otrzymania towaru. W przypadku zakupów online musimy złożyć pisemne oświadczenie w postaci e-maila lub formularza, który dostarczył nam sprzedawca.
    2. Odsyłamy towar: po poinformowaniu sprzedawcy, mamy kolejne 14 dni na odesłanie towaru. Musi on być w stanie nienaruszonym, znajdować się w oryginalnym opakowaniu wraz z dowodem zakupu (np. paragonem).
    3. Sprzedawca ma obowiązek zwrócić pieniądze: musi zwrócić wszelkie otrzymane płatności, w tym także koszt dostawy. Ma na to 14 dni od chwili otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
    4. Stan towaru: jeśli towar zostanie zwrócony w stanie pogorszonym, sprzedawca może obniżyć wartość zwrotu o wartość utraconą przez towar. Dlatego ważne jest, aby towar był w takim samym stanie, w jakim został dostarczony.
    5. Wyjątki od prawa do zwrotu: dotyczy to towarów szybko psujących się, wykonanych na specjalne zamówienie klienta, czy też towarów, które po dostarczeniu, ze względu na swoją naturę, zostają nierozerwalnie zmieszane z innymi rzeczami.

    Zwrot towaru w sklepie stacjonarnym – co mówią przepisy?

    Zobacz również:

      Jak zwrócić produkt w sklepie stacjonarnym?

      Zobacz również:

        Co może zrobić konsument w przypadku klauzul niedozwolonych w umowie sprzedaży?

        "Wydarzenia": Rząd zapowiada kontynuację wakacji kredytowychPolsat NewsPolsat News
        Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?