Klienci Santandera bez bankowości internetowej. Nie tylko ich dotkną problemy
Santander, ING Bank Śląski, Credit Agricole i Nest Bank - klienci tych kilku działających w Polsce banków w najbliższych dniach nie będą mogli skorzystać z bankowości elektronicznej, mobilnej czy płatności BLIK. To efekt prac serwisowych i technicznych. Gdzie i kiedy nie będziemy mogli w pełni korzystać z usług bankowych?
Santander przeprowadzi prace serwisowe w piątek i sobotę (17 i 18 marca) od godz. 23:00 do godz. 7:00. Z tego powodu nie będą działać: bankowość internetowa, aplikacja mobilna, przelewy natychmiastowe, płatność w sklepach internetowych (Przelew24), BLIK i Kantor Santander. Bez przerwy będą działać karty, bankomaty i wpłatomaty.
W sobotę, 18 marca, od godz. 8:00 do godz. 18:00 ING Bank Śląski planuje przeprowadzić prace technologiczno-serwisowe. W tym czasie niedostępny będzie moduł Makler w systemie bankowości internetowej.
Z kolei w nocy z soboty na niedzielę (18/19 marca) od godz. 00:00 do godz. 05:30 nie będzie można:
- płacić kartami w internecie z 3DSecure, czyli tymi, które wymagają dodatkowego potwierdzania płatności w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS
- aktywować kart, zmieniać limitów transakcyjnych i nadawać kodów PIN
- zamówić kart płatniczych
- przypisać kart do telefonu w aplikacji Moje ING Mobile
- dodać kart Mastercard do portfeli zewnętrznych (Apple Pay, Garmin Pay i Google Pay)
- zrobić przelewu z rachunku karty kredytowej
- realizować operacji na kartach w bankowości elektronicznej
- korzystać z pożyczek i procesów sprzedażowych rachunków bieżących i oszczędnościowych
Utrudnione będzie również:
- składanie wniosków w Moim ING i na stronie www.ing.pl
- obsługa kart w systemie ING Business
- korzystanie z usług powierniczych (e-Custody)
W ING Banku Śląskim nie będzie też można w sobotę 18 marca od godz. 15:00 do godz. 15:30 i w niedzielę 19 marca od godz. 00:30 do godz. 4:30 zrobić przelewu Express Elixir oraz przelewu na telefon BLIK do innego banku.
W banku Credit Agricole w nocy z soboty na niedzielę (18/19 marca), od godz. 23:00 do godz. 9:00 nie będą dostępne: aplikacja mobilna, CA24 eBank, przelew online oraz BLIK.
W tym czasie klienci nie dostaną też powiadomień SMS o transakcjach wykonanych kartą, a gotówka wpłacona za pośrednictwem wpłatomatów będzie księgowana po zakończeniu przerwy.
Credit Agricole zapewnia, że karty płatnicze w sklepach i punktach usługowych oraz przy wypłacie z bankomatów będą działać normalnie. Jednak bank, na wszelki wypadek, zaleca klientom, by mieli przy sobie gotówkę.
W Nest Banku w niedzielę, 19 marca, od godz. 00:30 do godz. 4:30 nie będzie możliwe przejście z przelewów natychmiastowych z procedurą techniczną prowadzoną przez Krajową Izbę Rozliczeniową.
Oprac. JB