Płacisz abonament? Nieznany numer może zadzwonić też do ciebie, będą pytać o dane i pieniądze

Nieznany numer może zadzwonić także do ciebie i to niezależnie od tego, czy płacisz abonament u jednego z operatorów komórkowych, czy też masz telefon na kartę. Nagłe połączenie telefoniczne może przyjść o każdej porze dnia, bez względu na to, co akurat robimy. Co więcej - telefon może zadzwonić nie raz. Gdy już odbierzemy, usłyszymy szereg pytań, w tym o dane oraz o pieniądze. O co chodzi i co ma to wspólnego z abonamentem?

Abonament czy karta - to pytanie stawiane przed każdym, kto decyduje się na posiadanie telefonu komórkowego. To, jak będziemy obsługiwani przez teleoperatora może z pozoru nie mieć znaczenia, ale okaże się kluczowe, gdy zadzwoni do nas nieznany numer. Połączenia telefoniczne, które przerwą spokój dnia, mogą przydarzyć się każdemu, a jednym z pierwszych pytań, jakie wówczas usłyszymy, to czy płacimy abonament, czy opłacamy karty pre-paid, czyli korzystamy z potocznie zwanego telefonu na kartę.

Reklama

Płacisz abonament czy masz telefon na kartę? Nieznany numer zadzwonić może też do ciebie

Nieznany numer, który do nas zadzwoni, a ze słuchawki padną pytania o sposób opłacania telefonu, to nikt inny jak pracujący na słuchawce ankieter. Badanie rynku teleoperatorów jest jednym z najprężniejszych badań rynków przeprowadzanych przez firmy zajmujące się ankietami. Praktyka pokazuje, że z tą samą ankietą nieznany numer de facto należący do ankieterów, może zadzwonić do nas więcej niż raz w ciągu kilku miesięcy.

W trakcie rozmowy na początku teleankieterka wygłosi formułkę o tym, że rozmowa jest nagrywana, a badanie potrwa około 8 - 10 minut. Jeśli się zgodzimy na udział w badaniu, zacznie się przepytywanie. W trakcie rozmowy z teleankieterką pytani będziemy na samym początku właśnie pytanie o formę opłacania telefonu - czy płacimy abonament czy opłacamy korzystanie z telefonu za pomocą doładowań. 

Ankieta pod nieznanym numerem. Zapytają o abonament, telefon na kartę i zaczną się oceny

Trzeba też będzie wskazać z usług którego operatora komórkowego korzystamy. W dalszej części ankiety poddane one będą ocenie. Zwykle teleankieterzy wskazują, że do wyboru mamy 5 ocen w skali i są to:

  1. bardzo źle
  2. źle
  3. średnio
  4. dobrze
  5. bardzo dobrze

W zależności od typu pytania wartości przypisywane poszczególnym ocenom mogą się zmieniać. I tak w wypadku pytań dotyczących częstotliwości możemy odpowiadać w ankiecie o tym, że z czegoś korzystamy średnio, często lub wcale. O wszelkich warunkach udzielanych w trakcie ankiety odpowiedzi będziemy poinformowani przez przepytującego nas ankietera lub ankieterkę.

Ankietę zakończy pytanie o dane i pieniądze. Możemy się zgodzić lub nie

Na końcu połączenia telefonicznego z nieznanym numerem, pod którym kryje się ankieta, będziemy musieli udzielić odpowiedzi dotyczących naszych danych osobowych. Nie są to jednak dane dotyczące numeru PESEL czy informacji z dowodu osobistego, a jedynie ogólne informacje odnośnie wieku, płci, poziomu zarobków czy miejsca zamieszkania.

Mało tego, w trakcie ankiety dotyczącej oceny działalności teleoperatorów może nam zostać zaproponowana też oferta zarobienia pieniędzy. Ankieter może powiedzieć, że jeśli zdecydujemy się przekazać adres e-mail, możemy wziąć udział w akcji wypełniania ankiet przysyłanych nam na skrzynkę pocztową.

Za taką pracę przy udzielaniu odpowiedzi będziemy mogli otrzymać pieniądze na specjalne konto, z którego będzie można przelać środki na konto bankowe. Tylko od naszej decyzji będzie zależało, czy podamy e-mail ankieterowi dzwoniącemu do nas z nieznanego numeru, żeby dowiedzieć się więcej o tej możliwości.

Przemysław Terlecki

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: abonament | ankieta | telefon | telefon na kartę
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »